۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۳۵۵۵۴
دبیر شورای معارف معاونت صدا و سیمای قم:

روز قدس روز دفاع از اسلام و مظلومان سراسر جهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو معارف گفت: روز قدس تنها روز دفاع از بیت‌المقدس نیست بلکه روز دفاع از اسلام و مظلومان در سرتاسر جهان است.
محمد لطفي نياسر

 

حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر، مدیر رادیو معارف، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزای رسا با اشاره به ضرورت حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس از ابتدای انقلاب تاکنون به یک روز جهانی مبارزه علیه استکبار تبدیل شده و ملت ما جدا از خواسته‌های داخلی و گرایش‌های قومیتی برای دفاع از مظلوم در عرصه جهانی پا به میدان می گذارند و در این راهپیمایی شرکت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم کشور ما هر سال بعد از تزکیه نفسشان در ماه مبارک رمضان برخود واجب و فرض می‌دانند که به وظیفه خود در حمایت از مظلومان سراسر جهان به خصوص مردم مظلوم فلسطین عمل کنند.

وی ابراز داشت: به نظر می‌رسد گرایش‌ها در روز جهانی قدس خیلی اسلامی، انسانی‌ و جهانی‌تر است به خصوص امسال که مسلمانان زیادی در میانمار، سوریه و بحرین همچون مردم مظلوم فلسطین مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند.

مدیر رادیو معارف تصریح کرد: روز قدس تنها روز دفاع از بیت‌المقدس نیست بلکه روز دفاع از اسلام و مظلومان در سراسر جهان است که امیدواریم مردم با حضور بسیار گسترده و خوب خود از تمام ملل مستضعف دفاع کنند.

وی با اشاره به شبهاتی بسیار کوچکی که در این زمینه مطرح شده گفت: علما، روحانیان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه  باید به این مسائل که به تفاوت‌های بین فرق اسلامی اشاره دارد پاسخ گویند و از جنبه‌های مختلف سیاسی، اعتقادی، اسلامی و قرآنی به تبیین این مسائل بپردازند.

حجت‌الاسلام لطفی در پایان گفت: مردم ما از کلیت اسلام دفاع می‌کنند و در عملکرد خود نشان داده‌اند که این تفاوت و زاویه بحث را خوب درک می‌کنند و به این شبهات توجهی ندارند./9192/ ت302/ن

ارسال نظرات