۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۵۵
کد خبر: ۱۳۵۵۸۳
آیت الله صافی گلپایگانی:

اگر هزار سال هم زنده باشم نمی توانم شکر نعمت خدمت به اهل بیت را به جا آورم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اهل بیت(ع) و تعظیم شعائر در حقیقت دنیا را متوجه مکتب اهل بیت(ع) می‌کند و این اعلام برکات بسیاری خواهد داشت.
پياده روي آيت الله صافي گلپايگاني در روز شهادت حضرت علي (ع) به سمت حرم مطهر رضوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید، در دیدار جمعی از خادمان برگزاری دسته عزادری مولای متقیان حضرت علی(ع) که شب گذشته در منزل این مرجع تقلید در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: خداوند متعال در آیه 32 سوره حج می فرماید «ذلِکَ وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوب‏؛ این است که هر کس شعائر خدا را بزرگ شمارد، بدون تردید این مساله ناشى از تقواى دل‏هاست». مخصوصا در شهر مقدس مشهد که مرکز ولایی حضرت ثامن الحجج(ع) است هرچه این برنامه های ولایی باشکوه‌تر برگزار و این اعلام وجود ولایی از این شهر به دنیا ابلاغ شود برکات بسیاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: این اعلام وجود که منجر به حضور شیعیان در صحنه های داخلی و بین المللی می شود باید توسط شیعیان اظهار شود، برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم در حقیقت دنیا را متوجه مذهب اهل بیت(ع) قرار می کند.

حضرت آیت الله صافی با بیان این که ولایت حضرت علی(ع) از اعظم مطالب است و هرچه در این موضوع برای ترویج امر علی(ع) زحمات بیشتری کشیده شود، باز هم کم است، تشریح کرد: کم بودنش از نظر اندازه است در حالی که از نظر ثواب، اجرش بسیار زیاد است؛ خدمتگذاران امیرمؤمنان (ع) باید توجه داشته باشند که اول چیزی که در دفتر اعمال انسان از حسنات برای مؤمن ثبت می شود، دوستی حضرت علی(ع) است.

وی در ادامه اظهار داشت: من اگر چنانچه هزار سال در قید حیات باشم باز هم نمی توانم شکر نعمت‌های خدا و خدماتی که برای احیای امر اهل بیت(ع) انجام می شود به جای آورم چرا که اگر این تعظیم شعائر نباشد دیگر نمی توان جامعه را به عنوان یک جامعه زنده در دنیا معرفی کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به این که همه اهل سنت و تشیع نقل می کنند «اگر کسی عمر حضرت نوح را داشته و زندگی کند و روز ها را روزه گرفته و شب ها را به عبادت بایستد و جهاد و حج بجا آورده باشد و بین رکن و مقام کشته شده باشد ولی ولایت علی(ع) را نداشته باشد هیچ کدام از این ها برای او اثری ندارد» تصریح کرد: مسأله ولایت مولی الموحدین علی(ع)، مسأله عظیمی است و ما نمی توانیم تصور کنیم این ولایت چه افتخاری بزرگی است.

وی با ذکر این که تعظیم شعائر و انجام وظیفه کردن در پیشگاه اهل بیت(ع) ثواب فراوانی دارد و اجر آن غیر قابل تصور است، ابراز داشت: این تعظیم شعائر اگر با خلوص نیت همراه باشد تقربش به مقام حضرت علی بیشتر است، این قدم هایی که برای این کار برداشته شده همه از حسنات است.

حضرت آیت الله صافی به نقل از حضرت آیت الله بروجردی بیان کرد: ایشان می فرمودند «مقدمات اعمال هم مثل خود عمل ثواب دارد» و در ادامه به آیاتی از سوره توبه تمسک می جستند که «هر قدمی که شما برداشته باشید برای انجام این وظایف دینی و ولایی همه اش حسنه است» بنابراین مسأله ولایت علی(ع) فراتر از این است که ما بخواهیم آن را شرح دهیم.

در ابتدای این مراسم، رضاداد، مسؤول دسته عزاداری مولای متقیان علی(ع) گفت: جمع حاضر جوانان علاقه مند به خاندان عصمت و طهارت هستند که در بیشتر مناسبت های مهم مذهبی به خدمت در آستان مقدس حضرات معصومین موفق می شوند و این خدمت را با کمال اشتیاق و علاقه انجام می دهند و مسؤولیتی خاص را عهده دار می شوند.

وی ادامه داد: برنامه روز شهادت حضرت علی(ع) که با حضور علمای شهر مقدس مشهد و آیت الله صافی انجام شد، عرض ارادت باشکوه  و بی نظیری به محضر امام رضا و دیگر اهل بیت(ع) بود و خدمتگذاران این توفیق را داشتند که مسؤولیت خود را به درستی انجام دهند.

وی با بیان این که این حرکت در مشهد مقدس در طول سال های گذشته نظیر نداشته است، ابراز امیدواری کرد: انشاءالله مشهد مقدس این فرصت را داشته باشد که در دیگر مراسم های عزاداری از حضور مراجع در این مناسبت‌ها بهره مند و در خدمت مراجع توفیق تشرف به حضرت رضا(ع) فراهم شود./968/پ202/ع

ارسال نظرات