۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۳۵۸۵۱
با حضور قدیمی ترین اسیر لبنانی در اسرائیل؛

برگزاری مراسم روز قدس در تونس

خبرگزاری رسا ـ گروه های سیاسی تونس به مناسبت روز جهانی قدس مراسمی را با حضور سمیر القنطار قدیمی ترین اسیر لبنانی و شیخ الخضر نورالدین عضو دفتر سیاسی حزب الله لبنان برگزار کردند.
کتاب «قصتي» سمير قنطار

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه های سیاسی تونس از جمله مرکز ملی حمایت از مقاومت و مقابله علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اعلام کردند که هدف مشترک همه کشورهای عربی و اسلامی آزادسازی فلسطین و نجات مسجد الاقصی از یهودی سازی است.

 

"احمد الکحلاوی"عضو مرکز ملی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: یهودی سازی و شهرک سازی همچنان با شدت تمام در قدس ادامه دارد و خطراتی که مسجد الاقصی را تهدید می کند، در تاریخ این مکان مقدس بی سابقه است.

 

"شیخ عبدالناصر جبری" عضو مجمع علمای مسلمین در لبنان در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت : مسلمانان جهان هرگز فلسطین را فراموش نمی کنند و برای آزادسازی فلسطین و مسجد الاقصی تلاش خواهند کرد.

 

مساله سوریه نیز در این مراسم فراموش نشد و پرچم سوریه در دست شرکت کنندگان در این مراسم به اهتزاز درآمد و شرکت کنندگان شعارهائی در حمایت از سوریه به عنوان یکی از محورهای مقاومت سردادند.

 

سمیر القنطار قدیمی ترین اسیر لبنانی در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت : این مراسم برای لبیک گفتن به ندای امام خمینی (ره) برگزار شد؛ رهبری که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد. برگزاری این مراسم نشان می دهد که ملت تونس حامی ملت فلسطین هستند.

 

القنطار گفت: این مراسم فرصتی برای تأکید بر گزینه مقاومت، لزوم آزادسازی فلسطین و حمایت از مقاومت در هر نقطه از جمله سوریه است./902/د101/ک

ارسال نظرات