۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۵۲
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

اسرائیل از عدم هراس ایران و مقاومت به شدت مضطرب است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، عدم هراس ملت و دولت ایران و مقاومت اسلامی در لبنان از تهدیدات صورت گرفته را عامل وحشت و اضطراب شدید صهیونیست ها توصیف کرد.
شيخ نبيل قاووق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که در برج قلاویه جنوبی برگزار شد با تاکید بر پوچ بودن تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران و مقاومت  اسلامی، گفت: بیشترین چیزی که امروزه رژیم صهیونیستی را مضطرب ساخته اینست که هیچ ترسی از تهدیدات صورت گرفته نزد ما مشاهده نمی کند. این رژیم انتظار دارد ملت ایران و مقاومت اسلامی از تهدیدات و مانورهایی که انجام می دهد، بترسند، اما نتایج آن کاملا معکوس بوده و ترس و اضطراب در میان صهیونیست ها به خوبی دیده می شود.

 

وی افزود: اسرائیل در حالی تهدید می کند که از ترس می لرزد، زیرا به خوبی می داند که مقاومت با وجود فشار و شرایط سخت کنونی توانسته در اوج آمادگی نظامی قرار گیرد و این امر به افزایش نگرانی دشمن منجر شده است. طبیعی است جریان هایی که برای ضربه زدن به مقاومت در کنار آمریکا قرار گرفته اند از قدرت مقاومت ناراحت باشند، زیرا این امر شکست بزرگی برای آنان خواهد بود.

 

شیخ نبیل قاووق تصریح کرد: معادله ارتش و ملت و مقاومت قوی تر و محکم تر از آنست که با تغییرات اقلیمی یا فشار بین المللی تحت تاثیر قرار گیرد، زیرا این معادله ای است که آن را نوشته و با خون تثبیت کردیم. این چیزی است که حمایت از کشور و آزادی مزارع شعبا و تلاش کفرشوبا را تضمین می کند، آیا کسانی که در سال 1982 با اسرائیل جنگیدند سرافراز بوده یا کسانی که در جنگ سال 2006 علیه وطن توطئه چینی کردند.

 

رییس اجرایی حزب الله جریان 14 مارس را همدست آشوبگران سوری عنوان کرد و اظهار داشت: به هیچ وجه نمی توان به جریان 14 مارس برای حمایت از مردم و کشور اطمینان کرد، چون آزادی مزارع شعبا و تلاش کفرشوبا و توقف تجاوز هوایی اسرائیل به حاکمیت لبنان آخرین دغدغه آنها به شمار می آید. 14 مارسی ها شعار «اولا لبنان» را به «ارتش آزاد اولا» مبدل ساخته و با آنان در مسائل نظامی و امنیتی و سیاسی و رسانه ای و مالی شریک شده و لبنان را درگیری آتش شعله ور شده در سوریه کردند.

 

وی ادامه داد: همواره نسبت به کشیده شدن آتش جنگ در سوریه به لبنان هشدار دادیم، اما گروه 14 مارس این آتش را بنا به خواسته آمریکا و برخی کشورهای منطقه وارد لبنان کردند. اگر 14 مارس به خواسته های آمریکا عمل نکند از صحنه حذف خواهد شد خصوصا اینکه به حمایت های مالی و سیاسی آمریکا در آستانه انتخابات نیاز دارد.

 

شیخ نبیل قاووق با انتقاد شدید از تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی از سوی قاتلان مردم، بیان داشت: ما از هر پروژه ای که ترس اسرائیل و آمریکا را در پی دارد حمایت می کنیم و نمی توانیم به عنوان طرفی از بحران سوریه قرار گیریم. آنچه هم اکنون در سوریه رخ می دهد، نشان داد که هیچ ارتباطی با اصلاحات و آزادی و دموکراسی ندارد و کسانی که برای محکومیت نظام سوریه در اجلاس مکه حضور یافتند همان هایی هستند که نوجوانی را در روزهای گذشته در منامه به قتل رسانده و رییس جمعیت حقوق بشر را به دلیل مشارکت در راهپیمایی به سه سال حبس محکوم ساختند.

 

عضو ارشد حزب الله لبنان تاکید کرد: چگونه است که از تظاهرات و عملیات مسلحانه در سوریه حمایت می کنند، اما تظاهرات در کشورشان را حرام می دانند؟ چرا هنگامی که برای تحقق حقوق بشر در سوریه جمع شده اند حقوق بشر در کشورشان مورد تجاوز قرار می گیرد؟

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت: عملیات قلع و قمع مردم در بحرین و منطقه شرقیه عربستان باید به سرعت متوقف شود، زیرا ساکنان این مناطق افرادی عرب و مسلمان و بشر هستند و همانند سایر ملت ها از حقوق انسانی بهره مندند./980/ب902/ک

ارسال نظرات