۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۲۸۸
عضو هیات رییسه مجلس:

عاقلانه نیست وقت نیروهای دلسوز و ولایی صرف مسائل فرعی و غیر مهم شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم همگرایی و همدلی مسؤولان گفت: وقتی می‌بینیم دشمنان با یکدیگر همگام هستند و در منطقه و حتی کشورهای اسلامی و عربی به عنوان یک رقیب جدی وارد معرکه شدند عاقلانه نیست نیروهای دلسوز و ولایی را در داخل مصروف کار‌های بیهوده کنیم.
عاقلانه نیست وقت نیروهای دلسوز و ولایی صرف مسائل فرعی و غیر مهم شود

 

حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ضمن گرامیداشت هشتم شهریور، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و فرا رسیدن هفته دولت اظهار امیدواری کرد همه خدمت‌گزاران با الگو پذیری از این دو بزرگوار بتوانند در خدمت مردم اسلامی ایران باشند. 

عضو فراکسیون روحانیان مجلس افزود: این هفته فرصتی است تا به کارنامه دولت مراجعه شود و خدمات دولتمردان را در زمینه‌های تولیدی و صنعتی مورد قدردانی قرار داده و از طرف دیگر به آسیب‌شناسی در جهت ترسیم برنامه‌های آینده بپردازیم.

وی با بیان این که در سال گذشته با وجود شرایط موجود در کشور از قبیل محاصره و تحریم‌های تحمیلی و فشارهای بین المللی دولت در عرصه خدمت رسانی حضور قابل قبول و ارزشمندی داشته است، اظهار داشت: کار و خدمات دستگاه اجرایی باید در فضایی که آمریکا با تمام توان وارد عمل شده و غرب و کشورهای منطقه در رقابتی ناصحیح در حال زمینه سازی برای به چالش کشیدن کشورمان هستند مورد ارزیابی قرار گیرد. 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا اضافه کرد: هرچند با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده‌ایم اما بحث عمران شهری، عمران روستایی و آماده سازی زیر ساخت‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف متوقف نشده و با همت و تلاش دولت و مردم در حال دنبال شدن است که این مساله واقعا قابل تقدیر است.

وی با اشاره به لزوم کمک رسانی مجلس در این راستا بیان داشت: نشست‌های خوبی با وزرای دست اندر کار پروژه‌های مختلف در مجلس برگزار شده‌ است، در آینده نیز باید هماهنگی و همدلی‌ها در بین قوای سه گانه و در زیر چتر ولایت برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی بیشتر شود. 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره رعایت مرز بین نقد سازنده و تخریب، اظهار داشت: نقد سازنده و مفید می‌تواند جلوی آسیب‌های نظام را گرفته و در مقابل نقد تخریبی و کوبنده بسیار مضر است. 

وی افزود: نقد سازنده و همراه پیشنهاد باید مورد استقبال دولت‌مردان و مسؤولان قرار گیرید و می‌تواند کمکی در راستای انجام وظایف باشد و مسؤولان نباید از آن فرار کنند زیرا در این صورت می توان از مشارکت مردم در پیشرفت کارها و برنامه‌ها بهره برد، همچنین این گونه‌نقد‌ها همیشه مورد تأیید بوده و در فرمایشات رهبری هم بر این مسأله تأکید فراوان شده است.

عضو فراکسیون روحانیان مجلس نقدتخریبی را باعث سیاه‌نمایی واقعیت ها دانست و گفت: نقدی که باعث ندیده‌گرفتن شرایط شود منصفانه نیست و تنها باعث دیدن نیمه خالی لیوان می‌شود، هرچند برای آن کمبود‌ها نیز باید با مشارکت در عقول و شنیدن نظرات دیگران چاره‌ای اندیشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اصلی و فرعی کردن امور تأکید کرد و ابراز داشت: اگر در شرایط عادی به سر می‌بردیم در کنار مسائل اصلی می‌توانستیم به فرعیات نیز رسیدگی کنیم اما وقتی می‌بینیم دشمنان با یکدیگر همگام هستند و در منطقه و حتی کشورهای اسلامی و عربی به عنوان یک رقیب جدی وارد معرکه شدند عاقلانه نیست نیروهای دلسوز و ولایی را در داخل مصروف کار‌های بیهوده کنیم بلکه همه باید با همدلی، مشترکات را دنبال کرده تا از این وضعیت خاص، به سلامت خارج شویم.  

حجت الاسلام سبحانی‌نیا در پایان با بیان لزوم حفظ وحدت در جامعه اظهار داشت: با توجه به این که در شرایط بحرانی تر از این هم تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم می‌توانیم از وضعیت پیش رو نیز عبور کنیم منتهی باید وابستگی به نفت را تا می‌توانیم کمتر کنیم تا همان گونه که در گذشته در بعضی از صنایع به خودکفایی رسیدیم، در دیگر بخش‌ها نیز به این پیروزی بزرگ دست یابیم./908/ت302/ج

ارسال نظرات