۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۶۳۴۳
وزیر ارشاد خبر داد؛

جشنواره فیلم سازان مستقل جهان برگزار می‌شود / دانشنامه جامع رضوی منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حسینی از انتشار دانشنامه جامع رضوی در 10 جلد چاپ همزمان با برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) خبر داد.
سيد محمد حسيني وزير ارشاد سخنران پيش از خطبه نماز جمعه تهران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر از برگزاری جشنواره فلیم‌سازان مستقل جهان پس از اجلاس غیرمتعهدها خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر دنیا برگزار خواهد شد.

وی جنبش وال استریت، نقد نظام سرمایه‌داری و وضع حاکم بر جهان را از جمله محورهای این جشنواره اعلام کرد و گفت: این جشنواره با حضور فیلمسازان 72 کشور جهان و 250 اثر از کشور آمریکا با هدف نقد چالش های موجود در مدیریت جهانی و وضعیت اسفناک نظام لیبرال دموکراسی غرب اجرا می شود.

حسینی در ادامه از برگزاری جشنوراه‌های قرآنی در سراسر کشور، برگزاری هفته‌های فرهنگی استان‌ها، جشنوراه امام رضا(ع) توسعه فضاهای فرهنگی و معنوی خبر داد و اظهار داشت: ویژه برنامه های دهمین فرهنگی هنری امام رضا(ع) امسال همزمان با ایران، در نقاط مختلف جهان نیز برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از انتشار دانشنامه جامع رضوی در 10 جلد چاپ همزمان با برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: این اثر ارزشمند و فاخر دستمایه کار پژوهشگران، محققان، اندیشمندان و دانشجویان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ارایه پیشنهاد معاونت عترت و قرآن خبر داد و گفت: در سال 84 نزدیک به 2 هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری مسجد داشتیم، که امروز این میزان به 14 هزار کانون رسیده است، معتقدیم بچه‌های مسجد باید به عرصه هنر کشور راه یابند و این امر با تقویت و توسعه کانون‌های مساجد امکان‌پذیر خواهد بود.

حسینی در ادامه ضمن ابراز همدردی با بازماندگان زلزله اخیر در شهرهای هریس، ورزقان و اهر اظهار داشت: دولت رسیدگی به نیازهای مردم را وظیفه خود می‌داند، از این روز امروز به همراه رئیس‌جمهور به منطقه سفر کردیم تا روند کمک‌رسانی و رفع کمبودها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی با تقدیر از کمک های کم نظیر مردم ایران به حادثه دیدگان زلزله آذربایجان گفت: این بار نیز ملت ایران با حضور در صحنه مثل همیشه توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم را خنثی کرده و با کمک‌های مادی و معنوی درصدد تسلی خاطر آسیب‌دیدگان برآمدند و مانند گذشته توطئه های سیاسی دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که دولت و مسؤولان در کنار ملت نوعدوست ایران بار دیگر در حادثه زلزله آذربایجان توطئه قومیتی دشمنان را در نطفه خفه کردند، افزود: از منادیان حقوق بشر باید پرسید اگر شما به فکر ملت ایران هستید چرا با اعمال تحریم‌ها و فشارهای گوناگون دارو و اقلام حیاتی مورد نیاز را از آنها دریغ کرده و ملت را در تنگا قرار داده‌اید./935/پ203/ن

ارسال نظرات