۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۳۶۳۹۹
نماینده مردم تهران:

تفرقه افکنان جایگاهی در جامعه نخواهند داشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در تبیین تفاوت‌های موجود بین نقد و تخریب گفت: نقد در مفهوم واقعی آن یعنی آشکار کردن نقاط ضعف و قوت و بیان واقعیات که این باعث کنار رفتن غبارها و ناخالصی ها و بروز واقعیات می‌شود.
تفرقه افکنان جایگاهی در جامعه نخواهند داشت

 

لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری هفته جاری به نام هفته دولت، گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، این دولت، دولتی تلاشگر و زحمت کش بوده که واقعا فعالیت‌های خیلی خوبی انجام داده‌ است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: دولتمردان در بحث عمرانی احداث جاده‌ها، سدها، آبرسانی و برق‌رسانی و  بخش فرهنگی و علمی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با گسترش رشته‌ها و بازنگری در این مساله اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم دقت بیشتر در برخی مسائل جاری مملکت، اظهار داشت: باید توجه ویژه‌ای به نگرش اسلام، جمهوری اسلامی و مطالبات مردم شود که انتظار می‌رود این مسائل را هم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق توقعات مردم و جمهوری اسلامی مورد توجه قرار دهند.

افتخاری در ادامه به تبیین تفاوت‌های موجود بین نقد و تخریب پرداخت و بیان داشت: نقد در مفهوم واقعی آن یعنی آشکار کردن نقاط ضعف و قوت و بیان واقعیات است که این باعث کنار رفتن غبارها و ناخالصی ها و بروز واقعیات می‌شود، اما متأسفانه در جامعه بار منفی پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: باید سعی کنیم تا همان مفهوم واقعی نقد مورد استفاده قرار گیرد که در این صورت کمک بزرگی است به تقویت نقاط قوت موجود و پاسخ نیاز‌ها و از طرف دیگر نیز نقاط ضعف را شناسایی کرده و در حل آنها و پیشرفت، یاری بخش خواهد بود، اما تخریب و داوری‌های از پیش انجام شده نسبت به مسائل و نادیده گرفتن مثبتات و نقاط قوت و پرداختن به نقاط منفی مورد قبول شرع، مصلحت و انصاف نیست. 

نماینده مردم تهران در پایان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت اصلی و فرعی کردن امور و پرهیز از حاشیه‌سازی، بیان داشت:  به هر حال سلیقه‌ها و نگرش‌ها مختلف است و بر همین اساس افراد اقدامات مختلفی انجام‌ داده و به دنبال نتیجه هستند، ممکن است هدف شخصی اصلاح امور و تقویت اقدامات انجام شده و پیشرفت، تعالی و مصالح جامعه باشد که باید با او رفتار مناسب داشت اما کسانی که این طور نبوده و دنبال تفرقه افکنی هستند، طبیعتا نباید دارای جایگاهی در اجتماع باشند./908/ت302/ج

ارسال نظرات