۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۳۶۶۷۲
رادیو بین المللی چین:

حضور مرسی در اجلاس تهران بر بهبود اوضاع خاورمیانه تاثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ ‎‎‎‎‌رادیو بین المللی چین با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران حضور محمد مرسی در این اجلاس را در بهبود روابط دو کشور و اوضاع خاورمیانه تاثیرگذار خواند.
مرسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رادیو بین المللی چین با ارائه گزارشی در خصوص برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران گفت: محمد مرسی رییس جمهور جدید مصر در این اجلاس شرکت خواهد کرد و پس از پیروزی انقلاب ایران این نخستین سفر رئیس جمهور مصر به تهران است.


رادیوی چین همچنین یادآور شد: حضور مرسی در این اجلاس تاثیر مثبتی در بهبود روابط این دو کشور بزرگ و با نفوذ منطقه خواهد داشت و بر معادلات سیاسی این منطقه نیز تاثیرگذار خواهد بود.


در این گزارش اضافه شده است: طبق اعلام سفیر مصر در حاشیه این اجلاس مرسی با مقامات بلند پایه ایرانی دیدار خواهد کرد، که این دیدارها یقینا آشتی دو کشور را در پی داشته و برای ثبات منطقه و وحدت جهان اسلام مفید خواهد بود.


خاطر نشان می شود علی رغم فشارهای رژیم صهیونیستی محمد مرسی رئیس جمهوری جدید مصر برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد وارد تهران می شود و در حاشیه این اجلاس با مقامات بلندپایه ایران دیدار و گفتگو خواهد داشت./994/د102/ک

ارسال نظرات