۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۳۶۸۰۵
آیت‌الله کعبی:

سخنرانی رهبر انقلاب در اجلاس عدم تعهد راهگشای مشکلات جهان خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور رهبر انقلاب در اجلاس عدم تعهدها را خنثی کننده توطئه استکبار دانست و گفت: رهبری از موضع یک نظریه پرداز اسلامی در عرصه روابط بین الملل و یک مدیر و رهبر شایسته که حوادث جهانی را رصد می‌کند در مقابل نظام سلطه به عنوان یک رهبر مقتدر ایستاده و نسخه‌ای را برای مدیریت جهان و تحقق صلح و امنیت بر مدار عدالت طراحی می‌کند.
آيت الله کعبي
 
آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور و سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش عدم تعهد را در سطح بین الملل تأثیر گذار و موجب خنثی شدن توطئه‌های استکبار جهانی عنوان کرد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در اجلاس جنبش عدم تعهد در سال 65 بر محور لزوم بازسازی و احیای جنبش غیر متعد به عنوان یک بلوک قدرتمند و تاثیر گذار در روابط بین الملل تاکید کردند، گفت: ایشان در آن سخنرانی یک نقشه راه برای جنبش ترسیم کردند که اگر به آن عمل می‌شد، قطعاً قدرت تأثیر گذاری کشورها در مقابل نظام سلطه بیشتر می‌شد و از حقوق مظلومان بهتر می‌توانستند دفاع کنند.
وی با توجه به شرایط منطقه و بین الملل و جایگاه جنبش غیر متعهد که ریاست آن بر عهده ایران است، رهنمودهای مقام معظم رهبری در این اجلاس را راهگشای مشکلات جهان توصیف کرد و گفت: رهبری از موضع یک نظریه پرداز اسلامی در عرصه روابط بین الملل و یک مدیر و رهبر شایسته که حوادث جهانی را رصد می‌کند در مقابل نظام سلطه به عنوان یک رهبر مقتدر ایستاده و نسخه‌ای را برای مدیریت جهان و تحقق صلح و امنیت بر مدار عدالت طراحی می‌کند.
آیت‌الله کعبی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس غیر متعهدها، اصول روابط بین الملل بر پایه عدم تعهد و نفی نظام سلطه و بایسته‌های تحقق صلح و امنیت بر محور عدالت را بیان می‌کنند و وظایف کشورهای غیر متعهد را در همبستگی و حرکت به سمت جنبش عدم تعهد مطلوب ترسیم خواهند کرد.
وی با بیان این‌که همیشه مواضع ایران و در رأس آن مواضع امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از شجاعت، صراحت و واقع گرایی برخوردار بوده است، تصریح کرد: نظام اسلامی در عین آرمان گرایی به فکر تقویت روحیه انقلابی و پیشبرد نهادهای تاثیر گذار بین الملل بوده به نحوی که همیشه سران در اجلاس هایی که مسؤولان نظام صحبت می‌کنند، اذعان دارند که ما هم دوست داریم مواضع شجاعانه‌ای همچون ایران داشته باشیم اما به دلیل وابستگی به غرب نمی توانیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که ایران برای تصحیح روابط بین الملل و ایجاد تحول در ساختار سازمان بین الملل و بر هم زدن حق وتوی ظالمانه دشمنان تلاش کرده است، افزود: نظام اسلامی ایران چون مستقل است و رهبری خط مقاومت را بر عهده گرفته از موضع اقتدار با استکبار جهانی صحبت می‌کند به همین خاطر الگو ملت‌های مظلوم و آزادیخواه قرار گرفته است.
آیت‌الله کعبی گفت: یکی از مطالباتی که از نظام بین الملل می‌توان داشت این است که بلوک قدرتمند کشورهای غیر متعهد یک عضو دائم در سازمان ملل داشته باشند و اگر کشورهای سلطه به آن تن ندهند با فروپاشی ساختار کهنه و پوسیده نظام ظالمانه بین الملل روبرو می‌شوند و ناچار هستند به طراحی‌های نوین تن دهند.
وی با بیان این‌که ساختار سازمان بین الملل و شورای امنیت نتوانسته جلوی جنگ و جنایت را بگیرند و هیچ گاه ظلم و جنایت علیه بشریت متوقف نشده است، ابراز کرد: امروز بشریت نیاز به یک ساختار نوین دارد که جلوی ظلم و جنایت را بگیرد و عدالت را در عرصه بین الملل محقق کرده و به همبستگی و اتحاد ملت‌ها با حفظ برابری و ترویج برادری انسانی توجه کند./927/ت302/ج
ارسال نظرات