۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۹۳۵

کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله بنی فضل در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل از برگزاری کنگره بزرگداشت آن عالم فرزانه خبر داد.
آيت الله بني فضل حجت الاسلام حميد بني فضل

 حجت الاسلام حمید بنی فضل، فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مراحل پایانی ثبت بنیاد علمی، فرهنگی و پژوهشی «آیت فضل» انجام شده و تا پایان مهر ماه فعالیت این مرکز با محوریت مطالعات محققان و پژوهشگران آثار مرحوم آیت الله بنی فضل آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که بنیاد آیت فضل در بیت مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل در تبریز فعالیت خواهد کرد و گفت: بنیاد آیت فضل به همت شاگردان آیت الله بنی فضل در قم و تبریز راه اندازی می شود، که نشر آثار مرحوم آیت الله بنی فضل و دیگر علمای بزرگ آذربایجان، جذب نخبگان حوزوی و دانشگاهی، تاسیس مدارس و آموزشگاه های علمی و پژوهشی از جمله مهم ترین اهداف این بنیاد خواهد بود.

 

حجت الاسلام حمید بنی فضل در ادامه از برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله بنی فضل نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: با راه اندازی بنیاد آیت فضل، پیش بینی می شود کنگره بزرگداشت آن عالم فرزانه آذر ماه سالجاری در تبریز برگزار شود.

 

فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ابعاد شخصیتی آن عالم وارسته اظهار داشت: مرحوم ابوی، شخصیتی مردمی داشت، از این رو همواره از جایگاه ممتازی میان اقشار مختلف برخوردار بود.

 

وی ادامه داد: آیت الله بنی فضل با وجود سکونت در قم و دوری از شهر تبریز از جمله روحانیان محبوب این شهر بود، جلسات پرشور سخنرانی آن مرحوم در مسجد مقبره که معمولا پس از نماز جماعت ظهر و عصر ماه مبارک رمضان برگزار می شد، در اذهان مردم زنده است و جوانان با شوق وصف ناپذیر در این جلسات حاضر می شدند.

 

گفتنی است، مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نهم شهریور سال 1386 بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت./935/پ202/ع

ارسال نظرات