۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۸۱۴
آیت‌الله استادی:

اجلاس نم نشان داد ایران به ثبات جهانی رسیده است/مسؤولان از مسائل فرهنگی غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خواستار توجه بیشتر مسؤولان به مسائل فرهنگی شد و گفت: اگر نظام اسلامی در همه زمینه‌ها به موفقیت دست پیدا کند اما در زمینه فرهنگی عقب باشد هیچ سودی برای نظام اسلامی به همراه نخواهد داشت.
 آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت،‌ برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد به میزبانی ایران را نشانه قدرت نظام اسلامی در صحنه بین الملل عنوان کرد و گفت: این اجلاس نشان داد جمهوری اسلامی ایران نه تنها در جهان منزوی نیست بلکه کشورهای دیگر اقبال فراوانی برای برقراری ارتباط با ایران دارند.
آیت‌الله استادی با بیان این‌که دشمن با برنامه ریزی خود سعی می‌کرد نشان دهد مردم ایران از نظام اسلامی خسته شده‌اند و برای محقق شدن این خواسته‌ خود مشکلات اقتصادی برای کشور بوجود آورد، ابراز کرد: استکبار جهانی با کمک رسانه‌های خود به بزرگ نمایی مشکلات کشور می‌پرداخت اما مردم ما همواره اعلام کرده‌اند که با وجود مشکلات و کاستی‌ها پای آرمان‌های نظام اسلامی ایستاده‌اند.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه ادامه داد: دشمانان با تبلیغات گسترده تلاش کردند ایران اسلامی را در صحنه جهانی منزوی و از جامعه جهانی فاصله گرفته نشان دهند اما کشورهای عضو با وجود تهدیدهای فراوان استکبار جهانی در این اجلاس حضور پیدا کردند و ثبات، همدلی و صراحت بیان رهبر انقلاب و مسؤولان در مواجهه با استکبار جهانی را از نزدیک مشاهده کردند.
امام جمعه قم به بازتاب اجلاس تهران و بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های بیگانه اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب با انتقاد از عملکرد شورای امنیت در حضور رییس سازمان ملل متحد و نمایندگان و سران 120کشور جهان ساختار و سازو کار این شورا را غیر منطقی، نا عادلانه و کاملا غیر دموکراتیک خواندند و این عمل را دیکتاتوری آشکار عنوان کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این‌که رسانه‌های بیگانه اذعان کردند؛ ایران با افتتاح اجلاس سران سیلی محکمی به تحریم‌های شورای امنیت زد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این اجلاس آمریکا را کشوری زورگو و اسرائیل غاصب را خونخوار نامیدند و سخنانی را ارائه کردند که دیگر کشورها می‌ترسیدند آن را بیان کنند.
وی برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد را نشانه ثبات نظام اسلامی عنوان کرد و مسؤولان را به استفاده از این فرصت برای تحقق دیگر نیازهای جامعه توصیه کرد و گفت: اگر نظام اسلامی در همه زمینه‌ها به موفقیت دست پیدا کند اما در زمینه فرهنگی عقب باشد هیچ سودی برای نظام اسلامی به همراه نخواهد داشت. 
امام جمعه قم اضافه کرد: دولتی که مردم و دنیا آن را قبول دارند همراه با این ثبات جهانی به فکر ابعاد فرهنگی و پیاده کردن احکام اسلامی باشد و این مسئله را جدی بگیرد.
وی با بیان این‌که توجه به مسائل دینی و فرهنگی از مسائل اقتصادی با اهمیت تر است، ابراز کرد: اگر به این مسائل توجه نکنیم توفقیات و دستاوردهای دیگری که کسب کرده‌ایم زیر سؤال خواهد رفت.
رییس شورای عالی حوزه علمیه در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع)، ایشان را احیا کننده مکتب و معارف اهل بیت(ع) خواند و به طلاب حوزه علمیه و روحانیت توصیه کرد: اگر می خواهیم امام صادق(ع) از روحانیت راضی باشند باید از فرصت‌ها استفاده و معارف دین و مساله امامت را به مردم معرفی کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که امروز گرایش به اسلام فراوان است، وظیفه دولت اسلامی و روحانیت را در ترویج و گسترش این امر در جهان مهم ارزیابی کرد و گفت: با وجود این‌که دشمن به اسلام هراسی و تبلیغ علیه آن مشغول است، اما گرایش به اسلام و مکتب تشیع فراوان است.
امام جمعه قم وظیفه رسانه ها و ارگان‌های فرهنگی دولت را در رساندن فرهنگ اهل بیت(ع) به سراسر دنیا سنگین دانست و ابراز کرد: همان گونه که دولت به فکر آسایش و رفاه مردم است باید به فکر فرهنگ و احیای معارف اهل بیت(ع) نیز باشد و ارگان‌های فرهنگی فقط به کارهای نمایشی اکتفا نکنند بلکه باید رسانه‌ای که امروز بین المللی شده در راستای احیای این فرهنگ ناب گام برداشته و برنامه‌هایی نسازد که خلاف مکتب اهل بیت(ع) باشد.
آیت‌الله استادی یاد و خاطره شهدای هفدهم شهریور را گرامی داشت و گفت: دشمن گمان می‌کرد با به خاک و خون کشیدن مردم، حرکت انقلاب را خاموش خواهد کرد و مردم دست از انقلاب برخواهند داشت اما به لطف خدا و فداکاری ملت نظام اسلامی به پیروزی رسید./927/پ201/ج
ارسال نظرات