۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۳۸۰۵۴
رییس اداره اوقاف آمل:

ترویج فضائل اهل بیت بستر ساز تقویت ارزش های دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به این که ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی امری مهم و اساسی است، گفت: تبدیل امام زادگان به قطب فرهنگی و ارتقای معرفت نسبت به منزلت آنها در راستای بصیرت ولایی در جامعه باید مورد توجه باشد.
امامزاده

 

حجت الاسلام حسین مهدیان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که همان‌گونه که دشمن برای مقابله با ما از همه توان خود در عرصه جنگ نرم بهره می‌گیرد، ما نیز باید از حداکثر توان خود در این راستا بهره ببریم، گفت: باید با معرفت افزایی و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را فراهم آوریم.


رییس اداره اوقاف آمل با اشاره به این که امام زادگان پرچمدار علم و اخلاق و نشر دهنده کرامات معصومین بوده اند، خاطرنشان کرد: این بزرگان نقش مؤثری در مبارزات سیاسی و پیوستن مردم به اسلام به ویژه در ایران ایفا کردند.


حجت الاسلام مهدیان با بیان این که تلاش لازم باید در راستای ترویج جایگاه امام زادگان صورت گیرد، گفت: دوستی با اهل بیت(ع) و خاندان مطهر آنها بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است.


وی با اشاره به این که ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی امری مهم و اساسی است، یادآور شد: تبدیل آستان مقدس امام زادگان به قطب های فرهنگی و ارتقای معرفت نسبت به منزلت امام زادگان در راستای بصیرت ولایی در جامعه باید صورت گیرد.


حجت الاسلام مهدیان با بیان این که معرفی امام زادگان سبب آگاه سازی همه اقشار جامعه از کرامات و فضائل این بزرگواران می شود، خاطرنشان کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای امام زادگان امروز به عنوان یک اصل اساسی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای آن حرکت کرد.


رییس اداره اوقاف و ام
ور خیریه آمل با بیان این که یکی از مراحل گسترش تشیع در ایران، ورود امامزادگان بسیار به این سرزمین و نقش آنها در این راستا بوده است، گفت: باید عموم جامعه و به خصوص جوانان با سیره و تاریخ زندگانی ائمه معصومین(ع) و امام زادگان عظیم الشان به عنوان فرزندان آن بزرگواران آشنایی داشته باشند.


حجت الاسلام مهدیان با بیان این که همزمان با دهه کرامت نخستین همایش بزرگداشت امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مراسم پنجم مهر با سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمیان نماینده ولی فقیه در دانشگاههای آزاد مازندران و مدیحه سرایی حاج مرتضی طاهری برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که در این همایش مقالاتی پیرامون شخصیت ارزنده و زندگانی امام زاده ابراهیم و اهل بیت(ع) ارائه می گردد، یادآور شد: این مراسم در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار خواهد شد.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در پایان گفت: همچنین در این مراسم به تبیین جایگاه علمی و معرفتی امام زادگان و آثار پر برکت وجود آستان مقدس در منطقه و تجلیل از مقام شامخ آنها پرداخته خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات