۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۳۸۲۱۲

برنامه‌های جنبی مسابقات بین المللی قرآن در تبریز اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان با برگزاری برنامه های جنبی، کارگاه‌های مختلف آموزشی و سلسله جلسات بحث و بررسی همراه خواهد بود.
مسابقات قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان که از 21 تا 25 شهریور ماه جاری در تبریز برگزار خواهد شد، با ویژه برنامه‌های جنبی و آموزشی همراه می شود.

 

این مسابقات بزرگ که فردا با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بیش از 50 کشور جهان در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز آغاز می شود، یکصد قاری و داور بین المللی قرآن از کشورهای مختلف جهان حضور خواهند داشت.

 

بنا بر این گزارش، پس از انجام قرعه کشی، مسابقات مرحله مقدماتی حفظ کل قرآن از ساعت 9 تا 13 و مرحله مقدماتی قرائت از ساعت 16 تا 20 روز 22 شهریور ماه جاری در سالن مصلی تبریز آغاز و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

 

همچنین صبح روز 24 شهریورماه جاری مسابقات مرحله نهایی حفظ کل از ساعت 9 تا 13 و مسابقات مرحله نهایی حفظ و قرائت نیز از ساعت 16 تا 20 در همان محل برگزار می شود. آیین پایانی چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان ساعت 9 تا 12 روز شنبه 25 شهریور ماه جاری در سالن مصلی تبریز برگزار خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، برگزاری نشست های متعدد سخنرانی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران کشور و تشکیل کلاس ها و کارگاه های آموزشی با حضور استادان قرآن از سایر برنامه های پیش بینی شده برای این مسابقات است.

 

همزمان با برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان نخستین و بزرگ‌ترین بوستان تخصصی قرآن شمال غرب کشور نیز در تبریز افتتاح می شود، این پروژه بزرگ فرهنگی از سال‌ها پیش در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح بوده که با برگزاری این مسابقات بهره برداری از بوستان قرآنی تبریز نیز آغاز خواهد شد.

 

همچنین در طول برگزاری این مسابقات نشست‌های میان‌رشته‌ای در ارتباط با رابطه علوم با قرآن نیز برگزار خواهد شد، این دوره از مسابقات با محوریت معرفی شخصیت امام صادق(ع) متمرکز شده و اساتید از شهر مقدس قم در ایام برگزاری این دوره به بررسی شخصیت آن حضرت می پردازند.

 

نشست های تخصصی با موضوع بیداری اسلامی و بحث میان رشته ای قرآن کریم در حاشیه این مسابقات نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این مسابقات است، قاریان و حافظان برتر و ممتاز قرآن نیز در مساجد و محلات 10 منطقه شهرداری تبریز کرسی تلاوت قرآن برپا می کنند.

 

معرفی و تجلیل از فرهیختگان نوجوان قرآنی و حافظان شهر تبریز، رونمایی از قرآن سنگی هنرمند تبریزی، برگزاری محفل‌های نورانی تلاوت قرآن در پنج مسجد محوری شهر و نشست‌های قرآنی تخصصی با موضوعات مختلف از جمله قرآن و اقتصاد نیز جزو برنامه های پیش بینی شده در کنار این مسابقات است./935/پ203/س

ارسال نظرات