۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۳۸۴۲۶
حجت‌الاسلام نقویان:

مردم کلام اهل بیت را در جامعه عملی کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام نقویان خواستار توجه به گفتار و رهنمودهای ائمه اطهار(ع) شد و گفت: مردم همانگونه که برای تخریب گنبد و بارگاه ائمه اطهار(ع) متأثر می‌شوند، برای پایمال شدن کلام اهل بیت(ع) نیز ناراحت شوند و جلوی این عمل را بگیرند.
حجت الاسلام ناصر نقويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام ناصر نقویان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم عزاداری امام جعفر صادق(ع) که شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات رحم کردن و کمک کردن به بندگان را یکی از راه‌های رسیدن به قرب الهی خواند و گفت: کسانی که به مردم رحم نکرده و مشکلات آنها را برطرف نمی‌کنند مورد رحمت خدا قرار نمی‌گیرند چون رحم خدا ریشه در رحم بندگان دارد.
حجت‌الاسلام نقویان با بیان این‌که تبلیغ عملی در مردم تأثیر فراوانی دارد، ابراز کرد: اگر مردم در رفتار یک روحانی عمل نیک را ببینند بهتر می‌پذیرند و تأثیر آن از ساعت‌ها گوش دادن به یک سخنرانی بیشتر است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن یکی از ویژگی های امر به معروف و نهی ازمنکر را برخورد مناسب با مردم دانست و گفت: در وادی دوستی انسان نه تنها حق پیدا می‌کند که امر به معروف و نهی از منکر کند بلکه این امر را وظیفه و تکلیف خود می‌داند.
وی با بیان این‌که مستقیم یا غیر مستقیم همه آیات قرآن را می توان به اخلاق نسبت داد، ابراز داشت: اخلاق همیشه مورد نیاز بشر بوده و امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم چون جهان امروز ماشینی شده و روغنکاری آن بوسیله اخلاق میسر می‌شود.
حجت‌الاسلام نقویان در ادامه با اشاره به این‌که وقتی بارگاه و گنبد امامان شیعه تخریب می‌شود، همه راهپیمایی می کنند و اعتراض خود را نشان می‌دهند،‌ تصریح کرد: آیا همانگونه که برای تخریب قبور و بارگاه ائمه اطهار(ع) ناراحت می‌شویم به همان اندازه برای پایمال شدن سخنان ایشان نیز ‌ناراحت می‌شویم؟
وی از کسانی که به پایمال شدن احکام الهی توجهی ندارند و در همین حال خود را پیرو اهل بیت می‌دانند، انتقاد کرد و گفت: وقتی که به آیات قرآن در بازار توجهی نمی‌شود و برخی احتکار، غش در معامله، گرانفروشی و ربا انجام می دهند نمی‌توانند خود را مومن قلمداد کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ویژگی‌های انسان مومن از دیدگاه امام صادق(ع) را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: ایشان اخلاق خوش، گشاده دستی و بخشندگی در عین جلوگیری از اسراف را از خصوصیات مومنان می‌دانند.
وی یکی از دلایل عدم لذت انسان از نماز را بیماری درونی خواند و گفت: اگر انسان سلامت درونی داشته باشد از عبادت لذت می‌برد و برای مناجات با پروردگار لحظه شماری می‌کند./927/پ202/ج
ارسال نظرات