۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۳۸۶۷۷
خطیب جمعه نجف اشرف:

آمریکا باید کارگردان فیلم موهن را به مسلمانان تحویل دهد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، ضمن محکوم کردن توهین به شخصیت نورانی پیامبر اعظم(ص) گفت: آمریکا باید از امت اسلامی عذر خواهی کند و کارگردان فیلم موهن را به مسلمانان تحویل بدهد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف اشرف

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، ساخت فیلم اهانت‌آمیز به ساحت مبارک رسول گرامی اسلام (ص) را محکوم کرد.


وی اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا به همراه رژیم اشغالگر صهیونیستی به عمد به اسلام توهین می کنند و هدف آن ها این است که در پرتو بیداری اسلامی در منطقه میان ادیان اختلاف بیندازند.


خطیب جمعه نجف اشرف تصریح کرد: آمریکا باید از امت اسلامی عذر خواهی کند و سازندگان این فیلم موهن را به مسلمانان تحویل بدهد که در دادگاه های قضایی آن ها را محاکمه کنند تا هیچ کس جرات تکرار این کارها را نداشته باشد.


وی تصریح کرد: آمریکا باید پخش فیلم توهین به پیامبر اعظم(ص) را متوقف کند زیرا این فیلم قلب میلیاردها مسلمان را به درد آورده است.


عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: موضوع این فیلم به شخصیت بزرگواری توهین می کند که به مردم آزادی بخشید، آنها را از تاریکی ها نجات داد و به یک ملت واحد و بزرگ تبدیل کرد، حال با ساخت یک فیلم می خواهند چنین شخصیتی را تخریب کنند و با جنگ با او بپردازند.


وی در ادامه گفت: این فیلم با حمایت کشورهای غربی مانند آمریکا و اسرائیل به همراه متحدانشان ساخته شده است و هدف آن ها از ساخت این فیلم موهن ایجاد اختلاف و نزاع بین ادیان است و به این واسطه و حیله می خواهند بر آنها حکومت کنند و مورد ظلم و ستم قرار دهند.


حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی در ادامه از مردم و مسلمانان فهیم عراق برای ساکت ننشستن در مقابل این توهین بزرگ تشکر کرد و افزود: احسنت به جوانان و مردم عراق که سازندگان این فیلم را مورد اعتراض خود قرار دادید و احسنت به غیرت شما که در مقابل جسارت به پیامبرتان سکوت نکردید و این توهین ها نه باعث اختلاف بین مسلمانان نمی شود بلکه باعث ایجاد وحدت بیشتر میان آن ها می شود./994/ب901/ک

ارسال نظرات