۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۸۷۴۳

وزیر خارجه آمریکا اعتراض مسلمانان را یک حرکت خشونت طلبانه خواند

خبر گزاری رسا ـ وزیر خارجه آمریکا گفت: اعتراض مسلمانان علیه فیلم موهن و ضد اسلامی ساخت آمریکا را یک حرکت خشونت طلبانه است.
هيلاري کلينتون، وزير امورخارجه آمريکا،

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته در مراسم خاکسپاری کریس استیونز، سفیر امریکا در لیبی و سه تن از شهروندان امریکا در پایگاه هوایی اندروز در خارج از واشنگتن، بیان کرد: اعتراض مسلمانان علیه فیلم موهن و ضد اسلامی ساخت آمریکا را یک حرکت خشونت طلبانه  است.

 

سفیر امریکا به همراه سه تن از همراهانش در جریان حمله به کنسول‎گری امریکا در بنغازی و به آتش کشیده شدن آن از سوی معترضان جان باخت.

 

کلینتون گفت: مردم مصر، لیبی، یمن و تونس استبداد دیکتاتورها را با استبداد گروه‌های خشونت طالب مبادله نکرده‌اند.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد: ما اشک‌هایمان را خواهیم زدود، قامتمان را راست خواهیم کرد و بدون ترس به استقبال آینده خواهیم رفت.

 

باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا، در سخنرانی خود در مراسم خاکسپاری افزود: عدالت را درمورد کسانی که آن‎ها(سفیر امریکا در لیبی و همراهان وی) را از ما گرفته‌اند، به اجرا درآورید.

 

وی تاکید کرد: امریکا هیچ‌گاه از دنیا کناره نخواهد گرفت.

 

گفتنی است که به دنبال ساخت و پخش فیلم موهن ضد اسلامی از جانب یک آمریکایی یهودی تبار، تظاهرات گسترده‎ای در اعتراض به آن در سراسر کشورهای مسلمان جهان برگزار شده است و معترضان به سفارت‎خانه‌های آمریکا حمله کرده و پرچم این کشور را به آتش کشیده‌اند.

 

تظاهرکنندگان در ایران، سودان، مصر، یمن، تونس، بنگلادش، اندونزی، مالزی، کشمیر، پاکستان، عراق، غزه، مراکش، سوریه، کویت، نیجریه، کنیا و تعدادی دیگر از کشورهای مسلمان روز گذشته پس از برگزاری مراسم نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند تا با محکوم کردن فیلم توهین کننده به ساحت مقدس حضرت محمد(ص)، ارزش‌های دینی خود را پاس بدارند./994/د101/ک

ارسال نظرات