۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۳۹۰۹۴
آیت‌الله علم الهدی:

هنر هفتم نه تنها کاری برای حجاب و عفاف نکرده بلکه به آن لطمه زده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند کار فرهنگی و تولید فیلم در این زمینه است، گفت: امروز در زمینه هنر هفتم نه تنها اقدام مؤثری در زمینه عفاف و حجاب صورت نگرفته بلکه به آن آسیب نیز زده است.
آيين افتتاحيه دهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) آيين افتتاحيه دهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن، ائمه اطهار(ع) را وجه پروردگار خواند و گفت: اگر کسی برای خداوند وجه تصور کند کافر است و ائمه اطهار(ع) وجه معنوی خدا هستند.
امام جمعه مشهد ادامه داد: انسان‌ها بوسیله شناخت اهل بیت(ع) به دین و شناخت خدا دست پیدا می‌کنند و ایشان وسیله‌ای برای قرب بندگان به پروردگار هستند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امام رضا(ع) به عنوان وجه رب و صاحب و جلال و اکرام است، ابراز داشت: ایشان در سرزمین اسلامی همچون خورشیدی تابناک جلوه گری می‌کنند و اندیشه انسان‌ها را به سوی معرفت الهی متوجه می‌کنند.
آیت‌الله علم الهدی فرهنگ سازی در دهه کرامت را یکی از اقدامات مهم مسؤولان و برگزار کنندگان مجالس عنوان کرد و گفت: در این دهه که متعلق به محور و اساس سرزمین اسلامی است، بزرگ ترین وظیفه فرهنگ سازی رفتار و منش خاندان عصمت و طهارت(ع) در میان مردم است.
امام جمعه مشهد اصل ولایت مداری را مورد توجه ائمه اطهار(ع) دانست و با بیان این‌که در این دهه باید این اصل را نهادینه کرد، اظهار داشت: امام رضا(ع) در حدیث سلسلة الذهب مساله امامت، ولایت، حاکمیت و مدیریت جامعه را در کنار توحید تبیین کردند و همگان را به ضرورت این امر توجه دادند.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جمله «انا من شروطها» در حدیث سلسلة الذهب، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) این مفهوم را رساند که راه رسیدن به دژ محکم توحید پیروی فرمانبرداری از امام حاضر است و کسانی که غیر از این راه را می‌روند در اشتباه هستند.
وی با بیان این‌که دستگاه حکومتی بنی عباس خود را حامی ولایت معرفی ‌می‌کردند و امامتی که منافات با اقدامات آنها نداشت، مورد توجه و خواست آنها بود، گفت: مأمون بحث‌های علمی مطرح می‌کرد اما می گفت؛ شیعه گری را از هارون آموخته‌ام و ولایتی را می‌خواستند که سد راه آنها نباشد.
آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: این دهه وظیفه رساندن رسالت امامت و ولایت و فرهنگ سازی این امر را بر عهده دارد که مردم بدانند از امام حاضر باید تبعیت کنند.
امام جمعه مشهد دفاع از امامت و ولایت را از دیگر درس‌های دهه کرامت توصیف کرد و ابراز داشت: در این دهه باید این امر مهم تبیین و فرهنگ سازی شود چون حضرت معصومه(ع) برای دفاع از ولایت به سمت ایران حرکت کردند و ایشان حضرت زینب(س) امام رضا(ع) در این حرکت جهادی دفاعی بودند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که جامعه اسلامی هیچ زمانی مانند امروز در توطئه دشمنان قرار نداشته است، گفت: امروز دشمنان در جنگ اقتصادی و فرهنگی تلاش می کنند تا مسلمانان را دچار ضعف کنند و مساله دفاع از دین باید به عنوان یک اصل فرهنگی قطعی در متن جامعه قرار گیرد.
آیت‌الله علم الهدی با بیان این‌که امروز جنگ نرم دشمنان جدی تر از هر زمانی علیه کشور اسلامی تدارک دیده شده است، تصریح کرد: امروز با الگوگیری از حضرت معصومه(س) دفاع از اسلام را در جامعه فرهنگ سازی کنیم تا با نهادینه کردن این امر در زندگی مردم از ورود جریان‌های نفاق جلوگیری نماییم.
وی با انتقاد از وضعیت بد حجابی در جامعه، گفت: اگر حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی زنان اسلامی مطرح شود اما در ظاهر جامعه وضعیت بانوان به گونه‌ای دیگر باشد این بی احترامی به حضرت است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری از ترویج فرهنگ بد حجابی در جامعه انتقاد کرد و خواستار توجه نهادهای مسؤول در این بخش شد و گفت: مسؤولان فرهنگی تلاش کنند تا فرهنگ اسلامی را در جامعه ترویج دهند و از اقدامات نا مناسب در این زمینه پرهیز کنند.
وی با بیان این‌که قانون عفاف و حجاب در سال 85 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، ابراز کرد: ابتدا این مسؤولیت بر عهده وزارت ارشاد بود و بعد به وزارت کشور سپرده شد و بعد از شش سال از تصویب این قانون هنوز دستی برای اجرای آن وارد میدان نشده است.
آیت‌الله علم الهدی با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند کار فرهنگی و تولید فیلم در این زمینه است، گفت: امروز در زمینه هنر هفتم نه تنها اقدام مؤثری در زمینه عفاف و حجاب صورت نگرفته بلکه به آن آسیب نیز زده است./927/پ202/ج
ارسال نظرات