۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۲۹۸
در اعتراض به هتاکی به پیامبر؛

ده ها هزار شهروند لبنانی ها در شهر صور تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ ده ها هزار تن از مسلمانان و مسیحیان لبنانی در اعتراض به هتاکی به پیامبر اکرم (ص) در شهر صور این کشور تظاهرات کردند.
تظاهرات لبناني ها در اعتراض به هتاکي به پيامبر (ص)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها هزار تن از شهروندان لبنانی، ساعاتی پیش در اعتراض به توهین به پیامبر اکرم (ص) به دعوت حزب الله و جنبش امل در شهر صور تظاهرات کرده و خشم و محکومیت شدید خود را نسبت به پخش فیلم موهن اعلام کردند.

 

علما، روحانیون، رهبران و اعضای مقاومت اسلامی و قشرهای مختلف ملت لبنان در این تظاهرات پرشور و گسترده که از برخی شبکه های ماهواره ای نظیر المنار و العالم به صورت مستقیم پخش شد، حضور یافتند.

 

حضور گسترده شهروندان مسیحی در تظاهرات محکومیت هتاکی به پیامبر عظیم الشان (ص) و پخش فیلم موهن علیه ایشان از نکات جالب توجه این تظاهرات ده ها هزار تنی بود.

 

تظاهرکنندگان با شعارهای «لبیک یا رسول الله»، «لبیک یا محمد»،«فداک یا رسول الله»، «مرگ بر آمریکا» و «آمریکا شیطان بزرگ است» خشم خود را نسبت به هتاکی به پیامبر اکرم (ص) اعلام کردند.

 

حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق، نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان به عنوان سخنران این تظاهرات، گفت: یاران رسول خدا (ص) امروز در این مکان تجمع کرده اند تا بر یاری رسول رحمت تاکید ورزند. امروز با دل های زخ دیده و گلوهای سرشار از فریاد «لبیک یا رسول الله» حضور یافته ایم و می گوییم که شهدا و زخمی ها و خانه ها و همه دارایی خود را در راه خدا تقدیم کرده ایم و امروز نیز حاضر شده ایم تا همه چیز خود را فدای پیامبر (ص) کنیم.

 

وی افزود: توهین به پیامبر (ص) توهین به خدا و همه مقدسات و تعرض به همه امت اسلامی است. دشمنان، پیامبر اکرم (ص) را هدف قرار داده اند تا امت اسلامی را در فتنه قرار داده و دشمنی را میان مسیحیان و مسلمانان ایجاد کنند، زیرا آنان به خوبی به این نتیجه رسیدند که آنچه ملت ها را به ایستادگی در برابر اشغالگران دعوت کرد سلاح ایمان و قرآن و روحیه ای است که از سوی پیامبر خدا (ص) آورده شد.

 

نائب رییس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا باید از مواضع خود عقب نشینی کرده و از مواجهه امت اسلامی خودداری ورزد، فرانسه نیز که به حضرت محمد (ص) توهین کرده است باید این رویه را در پیش گیرد. به دشمنان هشدار می دهم نسبت به خشم امت حاضر در صحنه که برای جلوگیری از تکرار این توهین آماده اند، برحذر باشند و بدانند که ما کم کاری و عقب نشینی نخواهیم کرد و از هیچ تلاشی برای دفاع از پیامبرمان کوتاهی نمی کنیم.

 

محمد غزال، مسؤول دفتر جنبش امل در جبل عامل نیز به عنوان سخنران این جنبش به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: توهین به حضرت محمد (ص) اقدامی شنیع و برنامه ریزی شده از سوی صهیونیست ها برای ایجاد فتنه میان مسلمانان و مسیحیان صورت گرفت تا این دشمن بتواند بر سرنوشت ملت ها مسلط شود.

 

وی ادامه داد: قرار دادن توهین به مقدسات در چهارچوب آزادی بیان کاملا محکوم است و مسلمانان باید با وحدت و محکومیت این اقدام از سوی رهبران دینی و سیاسی و تاکید بر همبستگی و گفت وگو به این توهین ها پاسخ دهند.

 

گفتنی است لبنانی ها روز جمعه در شهر بلعبک، روز شنبه در بنت جبیل و روز یکشنبه نیز در الهرمل و اطراف آن به تظاهرات خواهند پرداخت./980/ب901/ک

                                                                                                                                                                                                           

 

ارسال نظرات