۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۴

آیت‌الله سبحانی:

رسا، سرویس سیاسی ـ مسؤولان و مدیران معاونت پژوهش حوزه در آستانه برگزاری همایش کتاب سال حوزه با آیت‌الله سبحانی دیدار و گزارشی از اهداف، دستاوردها و برنامه‌های این همایش ارائه کردند.
آیت‌الله سبحانی:

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله جعفر سبحانی، رییس موسسه امام صادق(ع) قم در دیدار مسؤولان و مدیران معاونت پژوهش حوزه با اشاره به اهمیت تدوین پایان‌نامه‌های علمی در سطوح مختلف تحصیلی حوزه، بر ضرورت پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات فراوان موجود و رفع خلأهای فکری و علمی جامعه در تدوین کتاب‌ها و پایان‌نامه‌ها تأکید کرد.

بر اساس گزارش دفتر روابط عمومی معاونت پژوهش حوزه، وی با تأکید بر لزوم پرداختن به موضوعات مورد نیاز جامعه افزود: یکی از ملاک‌های گزینش آثار برتر در کتاب سال حوزه باید این باشد که کتاب‌ها و پایان‌نامه‌ها تا چه حد توانسته کمبودهای موجود را برطرف کند و نویسنده تا چه حد درصدد پاسخ‌گویی به یک مشکل و معضل موجود برآمده است.


آیت‌الله سبحانی با اشاره به لزوم حمایت مالی و حقوقی از نویسندگان حوزوی گفت: آثار و کتاب‌های نویسندگان حوزوی افزون بر آنکه باید از انشاء مناسب و قواعد نگارشی صحیح برخوردار باشند، می‌بایست موضوعات نو و مورد نیاز جامعه را نیز مورد توجه قرار دهند.


همچنین در این دیدار حجت الاسلام علی عماد، معاون پژوهش حوزه و مسؤولان همایش کتاب سال حوزه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این همایش و برنامه‌های دهمین دوره آن ارائه کردند.


گفتنی است، دهمین دوره همایش کتاب سال حوزه صبح روز پنجشنبه 24 بهمن ماه 87 در تالار مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار و از آثار برگزیده تجلیل خواهد شد.

ارسال نظرات