۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۴۰۵۱۸
خطیب جمعه بیروت:

آمریکا مسبب همه‎ی بحران‎های جهان

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت ضمن محکوم کردن جنایات آمریکا گفت: آمریکا مسبب همه‎ی مشکلات جهان از جمله سوریه، افغانستان و عراق است.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الانقاد لبنان،حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه منطقه حاره حریک جنوب بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین (ع) برگزار شد در حضور علما و سیاستمداران و مردم آن منطقه، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع) از مقام آن امام بزرگوار تجلیل کرد و زندگانی و احادیث امام رئوف را برای مومنین شرح داد.


وی ضمن محکوم کردن جنایات آمریکا بیان کرد: ایالات متحده آمریکا در طول چند سال اخیر ظلم های بسیار زیادی به جوامع بشری روا داشته است و فقط به منافع خود فکر می کند و هیچ مسأله ای مانع از آن نیست که باعث این شود که آنها دست از منافع خود بکشند به طور مثال می توان به مساله سوریه و یا افغانستان و عراق اشاره کرد.

 

سید علی فضل الله افزود: آمریکا نمی خواهد کشورهای منطقه استقلال داشته باشند و هدفش به استعمار در آوردن کشورها و وابسته قرار دادن آن ها است که کشورهای منطقه و جهان باید هوشیار باشند که دچار حیله های و نیرنگ های این شیطان بزرگ نشوند و مانند بعضی از کشورهای عربی غلام حلقه به گوش آنها نشوند. آمریکا و کشورهای غربی همیشه ندای حمایت از حقوق بشر سر می دهند.


خطیب جمعه جنوب لبنان افزود: آنچه مردم لبنان را رنج می دهد نگرانی از مسائل اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است که مسؤولین باید مراقب حرکات دشمنان در مرزهای لبنان باشند که بتوانند عکس العمل مناسبی را داشته باشند.

 

وی گفت: ما از مقامات لبنانی می خواهیم که به امنیت داخلی کشور هم توجه داشته باشند زیرا در ایام گذشته آدم ربایی، قتل و غارت و اخاذی زیاد شده است که باید نیروهای امنیتی با استفاده از گروه های آموزش دیده بتوانند با آنها مقابله کنند و از مردم لبنان می خواهم که به قانون احترام بگذارند و اتحاد خود را حفظ کنند./994/ب902/ک

ارسال نظرات