۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۷۷۳
آیت الله صافی گلپایگانی در بازدید از ضریح امام حسین:

هویت حماسه حسینی نباید تضعیف شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) را تعظیم شعائر اسلامی دانست وگفت: این کار بزرگ هنری هویت شیعه را به دنیا نشان می دهد.
بازديد مراجع و علما از ضريح جديد اباعبدالله الحسين (ع) بازديد مراجع و علما از ضريح جديد اباعبدالله الحسين (ع) بازديد مراجع و علما از ضريح جديد اباعبدالله الحسين (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از ضریح مطهر امام حسین(ع)، اظهارداشت: چنین برنامه هایی عظمت موقعیت سیدالشهدا(ع) و بزرگی قیام حضرت را نشان می دهد.


وی ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) را تعظیم بسیار بزرگی از شعائر اسلام دانست و گفت: تعظیم شعائر از اسرار الهی است، این کارها هویت مذهبی شیعه را به دنیا نشان می دهد؛ این همه احساسات و اظهار فداکاری از سوی مردم برای ساخت این ضریح نوعی اعجاز و کرامت است.


این مرجع تقلید قیام امام حسین (ع) را موجب بقای اسلام دانست و تصریح کرد: بنی امیه اسلام را در شرف انقراض کامل قرار داده بودند و سیدالشهدا(ع) از جان شریف خود گذشت، فداکاری کرد تا مردم را از تحیر، سرگردانی و جهالت نجات دهد، ایشان بزرگ ترین خدمت ممکن را به بشریت کردند.


این استاد درس خارج حوزه علمیه قم ساخت ضریح مطهر را از برکت ارادت به اباعبدالله الحسین(ع) برشمرد و گفت: این محبت هیچ گاه کم نمی شود و روز به روز بر عظمت آن افزوده می شود؛ طلاهای این ضریح همه اهدایی مردم است، این برای مذهب ما افتخار است.


ضریح امام حسین (ع) تجلی همه زیبایی ها و نشأت گرفته از محبت خالص به خدا و ائمه است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که هنر ساخت ضریح با امدادهای غیبی همراه بوده است، گفت: ظهور این هنرمندی ها، این همه عشق و احساسات فقط برای امام حسین(ع) است، حتی برخی از مستشرقین که پیرامون اسلام تحقیقاتی انجام داده اند می گویند این بناهای اسلامی بالاترین نمونه هنر بشری است که از محبت خالص نسبت به مبداء هستی و ائمه اطهار(ع) نشأت گرفته است.


وی این اثر بزرگ هنری را مظهر همه زیبایی ها دانست و گفت: هرکس می خواهد جمال دین، جمال قرآن و جمال اهل بیت(ع) را ببیند به اینجا بیاید؛ جمال امام زمان(عج) اینجا ظاهر شده و این کار با هدایت و عنایت ایشان صورت گرفته و تنها اهل هنر و ذوق می فهمند که چه کار بزرگی انجام شده است.


استاد برجسته خارج فقه و اصول علمیه قم با بیان این که کار انسان در راه خدا خالص تر باشد آثار و برکاتش بیشتر است، اظهار کرد: حرکت سیدالشهدا(ع) بالاترین درجات اخلاص را داشت به همین دلیل همواره آثار برکاتش جاری خواهد بود؛ هدف امام حسین(ع) را باید در همه حالات زنده نگه داریم و هویت این حماسه نباید تضعیف شود و برای تقویت روز افزون آن تلاش کنیم.


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزود: من نمی توانم احساسات درونی خود را ابراز کنم فقط می توانم بگویم به این کار افتخار می کنم و دوستی با شما را ذخیره نجات خود می دانم.


وی ساخت ضریح مطهر در شهر قم را از افتخارات بزرگ مردم این شهر دانست و گفت: این اتفاق نشان می دهد که عنایات ویژه ای به این مردم شده است؛ قم شهر ائمه اطهار(ع)، امام زمان(ع) و حضرت معصومه(س) است و بدانید که این کار شما مورد ملاحظه حضرت قرار گرفته است./928/پ202/ج


 

ارسال نظرات