۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۴۱۳۱۴
امام جمعه موقت ساری:

اقتصاد مقاومتی راه علاج مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با بیان این که تحقق عملی اقتصاد مقاومتی علاج همه مشکلات اقتصادی و تحریم های غرب است، گفت: حرکت در این مسیر همه ترفندهای اقتصادی دشمنان را علیه کشورمان خنثی خواهد کرد.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به این که یکی از مهم ترین خواسته های امروز مردم  رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی است، گفت: همه مسؤولان و نهادهای دولتی کشور باید تلاش کنند تا با ساماندهی وضعیت بازار در جهت رفع دغدغه های مردم در این خصوص گام بردارند.

 

وی با اشاره به این که آمریکای و اروپایی ها از همان روز های ابتدایی پیروزی انقلاب تحریم اقتصادی علیه کشورمان را آغاز کردند و این چیز تازه ای نیست، تصریح کرد: به طور حتم همه این تلاش ها همانند نقشه های دیگر آنها با شکست مواجه خواهد شد.

 

امام جمعه موقت ساری، فشار اقتصادی را توطئه غربی ها برای ایجاد فاصله میان مردم و حکومت دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا و همپیمانانش باید بدانند که ملت ایران هوشیار تر از گذشته هستند و هیچ گاه تحریم و فشارهای اقتصادی موجب ناامیدی آنها نخواهد شد.

 

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با اشاره به این که تاریخ مصرف تحریم و فشار اقتصادی گذشته است و این گونه نقشه های تأثیری بر ملت ایران ندارد، ادامه داد: مردم کشورمان بیش از سه دهه است که با تحریم غرب زندگی کرده اند.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که بازاریان و کسبه کشورمان همواره در مسیر انقلاب و آرمان های نظام اسلامی گام برداشته اند، گفت: بازاریان هم در دوران پیروزی انقلاب و هم هشت سال جنگ تحمیلی تلاش های زیادی در جهت استحکام پایه های نظام اسلامی انجام داده اند.

 

وی با بیان این که بازاریان همواره ثابت کرده اند که پایبند به نظام اسلامی هستند، ادامه داد: این افراد در سه دهه اخیر در مسیر تقویت نظام و ولایت فقیه گام برداشته اند.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که تحقق این رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی علاج همه مشکلات اقتصادی و تحریم های غرب است، خاطرنشان کرد: حرکت در این مسیر همه ترفندهای اقتصادی دشمنان را علیه کشورمان خنثی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام قاسمی بر ضرورت حمایت از تولید ملی تأکید کرد و گفت: نامگذاری امسال مقام معظم رهبری نشان از تدبیر و هوشیاری ایشان از تلاش های غرب برای فشار اقتصادی به کشورمان بوده است.

 

وی با بیان این که افزایش تولید و حمایت تولید کنندگان در شرایط فعلی بسیار ضروری است، ادامه داد: باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه نهادینه شود تا وابستگی مردم به کالاهای خارجی کاهش یابد.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش غرب در تضعیف ارزش های دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که دشمن در جنگ نرم تهاجم فرهنگی و اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: آنها تلاش می کنند با دو ابزار فرهنگی و اقتصادی نظام را تضعیف کنند.

 

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: این گونه اقدامات زمینه انسجام و اتحاد امت اسلامی را فراهم کرده است.

 

وی با بیان این که عشق و علاقه ملت ها به پیامبر خوبی ها با شیطنت های غربی ها کاسته نخواهد شد، ادامه داد: امروز شاهد موج بیداری اسلامی در دنیا هستیم که غرب را کلافه کرده است.

 

امام جمعه موقت ساری با تأکید بر این که امت اسلامی تا پای جان در مسیر ارزش های دینی و اسلامی خود خواهند ماند، گفت: پس از اهانت به ساحت نبی گرامی اسلام شاهد تقویت بیداری اسلامی در دنیا هستیم./950/پ202/س

ارسال نظرات