۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۴۱۴۱۸
سیدنورالدین عافی:

فکر نمی کردم رهبر انقلاب فرصت خواندن کتابم را داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ راوی کتاب نورالدین پسرایران با بیان این‌که رزمندگان در جنگ تحمیلی مظلوم بودند و مظلومانه شهید شدند، گفت: مظلومیت شهدا با کارهای سطحی و ضعیف مضاعف شده است.
دست نوشته رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي بر كتاب نورالدين پسر ايران اهداي تقريظ رهبري به راوي کتاب «نورالدين پسر ايران» اهداي تقريظ رهبري به راوي کتاب «نورالدين پسر ايران»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدنورالدین عافی، راوی کتاب نورالدین پسر ایران، امروز در نشست تخصصی تحلیل و بررسی کتب تاریخ دفاع مقدس در تبریز اظهار داشت: سراسر تاریخ دوران دفاع مقدس، خاطرات ایثار، رشادت، همدلی و مظلومیت فرزندان ایران است که هنوز بسیاری از روایت‌های آن سال‌ها مکتوب نشده است.


وی با تأکید بر این‌که رزمندگان ما در جنگ مظلوم بودند و مظلومانه شهید شدند، خاطرنشان کرد: متأسفانه این مظلومیت با کارهای سطحی و ضعیف در عرصه‌های هنری و سینمایی مضاغف شده است، همه ما به نوعی جنگ و اهداف جنگ را از یاد برده‌ایم. بیشتر مدیران ما سابقه حضور در جنگ دارند، اما اکنون تلاشی به مانند یک رزمنده ندارند.

 

راوی کتاب نورالدین پسر ایران ادامه داد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس یکدل و یکرنگ بودند؛ راست است که جنگ سختی‌های فراوانی داشت، اما واقعاً بهشت بود، بهشتی که اگر امروز به خوبی برای جوان ایرانی ترسیم شود، به دنبال الگوهای غربی بی‌ربط به فرهنگ ایرانی اسلامی نخواهند بود.


عافی خواستار امانت‌داری نسل جوان از میراث بزرگ و ماندگار شهدای دوران دفاع مقدس شد و گفت: شهدا در حفاظت و صیانت از کشور با جان خود ایثارگری کردند، امروز جوان ایرانی با مجاهدت علمی و تلاش در عرصه‌های خودکفایی می تواند ادامه دهنده راه شهدا باشد.

 

وی با اشاره به دست نوشته‌ مقام معظم رهبری در کتاب نورالدین پسر ایران گفت: به هیچ وجه تصور نداشتم که رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود مشغله‌های زیاد فرصت کنند تا کتاب بنده را بخوانند، بعدها متوجه شدم نه تنها ایشان کتاب را خوانده‌اند، بلکه قبل از مقدمه دست‌نوشته‌ای هم بر کتاب نوشته‌اند.

 

راوی کتاب نورالدین پسر ایران با اشاره به این‌که تمام خاطراتش در این کتاب نیامده است، افزود: بخشی از خاطرات در کتاب نورالدین پسر ایران نیامده است چرا که اگر می‌خواستم حتی خاطرات مربوط به کردستان را روایت کنم بیش از 200 صفحه می‌شد.

 

همچنین معصومه سپهری، همسر نورالدین عافی و نویسنده کتاب «نورالدین پسر ایران» نیز در سخنانی گفت: نباید توجه به یک شخص یا یک کتاب ما را از پرداختن به دیگر رزمندگان و کتب ارزشمند دفاع مقدس باز دارد، چراکه میراث جنگ تحمیلی امروز به گنجی برای مقابله با دشمنان تبدیل شده است.

 

وی با انتقاد از این‌که پیام شهدا مهجور مانده و برخی جوانان با وصیتنامه‌های شهدا را بیگانه هستند، تصریح کرد: نورالدین عافی سال 73 شروع به جمع‌آوری خاطراتش کرد که این خاطرات حدود 40 ساعت نوار شد که سطر سطر کتاب نورالدین پسر ایران با مشقت به رشته تحریر درآمد.

 

بنا بر این گزارش، کتاب «نورالدین پسر ایران» روایت پسر 16 ساله‌ای از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی است که حضور در دفاع مقدس را در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر 31 عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است.

 

نورالدین نزدیک به 80 ماه از دوران جنگ تحمیلی را با وجود جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است./935/پ202/س

ارسال نظرات