۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۴۲۰۸۰
هشتم و نهم ذیحجه انجام می‌شود؛

اجرای برنامه هماهنگ برای استقرار و انتقال حجاج در مشاعر مقدس

خبرگزاری رسا ـ ستاد مکه مکرمه سازمان حج و زیارت از اجرای برنامه مدون و هماهنگ شده برای استقرار و انتقال حجاج در روزهای هشتم و نهم ذیحجه در مشاعر مقدس خبر داد.
محرم شدن زائران ايراني در مسجد شجره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گروه عرفات و مزدلفه یکی از گروه‌های فعال در زمینه استقبال، استقرار و انتقال حجاج در روزهای هشتم و نهم ذیحجه است که در کنار گروه‌های مستقر در منا و پارکینگ و همچنین تیم اعزام حجاج از هتل‌های مکه به عرفات فعالیت می‌کند.

 

براساس این گزارش، حسن سرخوش، مدیرکل برنامه‌ریزی ثبت‌نام و اعزام و نوفرستی، مدیر حج و زیارت استان خراسان جنوبی که زیر نظر سیدابوالحسن ذاکر رضوی، مدیر واحد نقل ترددی و برون شهری انجام وظیفه می‌کنند، مسؤولیت این دوبخش را بر عهده دارند.

 

این روند براساس برنامه مدون و هماهنگ شده و نیز تفاهم با مسؤولان عربستان در وزارت حج، سندیکای اتوبوس‌رانی، موسسه مطوفین، پلیس دفاع مدنی و راهنمایی و رانندگی مشاعر صورت خواهد پذیرفت.

 

امسال با توجه به برخی تغییرات در مساحت زمین‌های مختص ایران در منا و عرفات بار دیگر برنامه اجرایی مذکور تمرین و مرور می‌شود؛ بر این اساس پیاده سازی برنامه‌های منظم تدوینی نیازمند سازماندهی و بکارگیری صدها نیروی انسانی همکار طرح آموزش این نیروی عظیم است.

 

آموزش میدانی و حضوری برای رده‌های مختلف دست‌اندر کار اعم از کادر مدیران مجموعه، مدیران و معاونان کاروان نیروهای ستادی، کارکنان آشپزخانه‌ها، ذابحان و به ویژه خدمه مخصوص طرح ترددی به صورت مجزا و تعریف شده را می‌توان از جمله این آموزش‌ها نام برد.

 

این گزارش می‌افزاید: همه عوامل مرتبط با موضوع خدمات‌رسانی در عرفات در چند نوبت تحت آموزش قرار می‌گیرند و از نزدیک با روند کار و برنامه‌ها آشنا می‌شوند تا در هنگام اجرای ماموریت با کمترین دشواری و پیچیدگی مواجه شوند.

 

ساختار انتقال و اسکان حجاج ایرانی در ایام مشاعر و تشریق دارای واحدهای عملیاتی و مهندسی است که چینش کاروانها در مکاتب 9 گانه، برنامه‌ریزی و استقرار گروههای منا، عرفات، مزدلفه و پارکینگ مرکزی جزء مهمی از آن است.

 

یادآوری می‌‌شود که دفتر نمایندگی ستاد مکه مکرمه سازمان حج و زیارت در عربستان با فراهم کردن بستر مناسب برای تحقق این مهم، از همکاری شایسته مدیران ستادهای مناطق 6 گانه مکه مکرمه در زمینه تسهیل امور آموزشی عوامل درگیر طرح ایام تشریق که سبب آرامش خاطر و رفع دغدغه حجاج عزیز هستند، تقدیر و تشکر کرده است. /920/پ203/ی

ارسال نظرات