۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۴۲۴۳۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

نظارت دقیق بر ریخت‌و‌ پاش‌ها لازمه دستیابی به اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: در اجرای اقتصاد مقاومتی عقلانیت اقتصادی حکم می کند که مشکلات و نارسایی‌ها به صورت دقیق شناسایی و دلایل آنها بررسی شود، باید مشکلاتی نظیر تورم، نقدینگی، ریخت و پاش‌های دولتی و غیردولتی را مورد ارزیابی قرار داد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع خبرنگاران با بیان ضرورت توسعه و رونق اقتصادی کشور گفت: در شرایط کنونی باید با تبیین دیدگاه رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی و با اتکا به منابع و سرمایه‌های داخلی و به حداقل رساندن هزینه‌ها و تجملات، این دوران را با موفقیت پشت سر گذاشته و معاندان را بیش از پیش ناکام کنیم.

 

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد اسلامی است، اظهار داشت: مبنای اقتصاد مقاومتی باید مبتنی بر اقتصاد اسلامی باشد تا بتوان افزون بر در امان ماندن از بحران‌‌‌های اقتصاد سرمایه‌‌‌داری، از ظرفیت‌‌‌های اقتصاد اسلامی نیز بهره‌ی کافی برد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، اقتصاد مقاومتی را راه‌حل تحریم اقتصادی دانست: اقتصاد مقاومتی را نمی‌‌‌توان تنها مقاومت اقتصادی دانست، بلکه ایجاد امنیت و ثبات در اقتصاد و عدم تزلزل در برابر شوک‌‌‌های خارجی اقتصادی یا همان استقلال اقتصادی از شاخصه‌‌‌های بارز اقتصاد مقاومتی است.

 

وی اضافه کرد: دشمن در طول چند دهه اخیر همه ابزارهای مبارزه با تفکر جمهوری اسلامی را امتحان کرده‌است، اما ابزاری که همیشه در کنار ابزارهای دیگر بوده مبارزه‌ اقتصادی است که امروز تبدیل به آخرین و مؤثرترین ابزار دشمن شده است.

 

وی یادآور شد: القای تفکر اقتصاد مقاومتی یک تدبیر هوشمندانه است تا مدیران ارشد اقتصادی را از غفلت ایجادشده در بخش اقتصاد برهاند در واقع اقتصاد مقاومتی مکمل جهاد اقتصادی است.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی مختص زمان تحریم و جنگ نیست، خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک چشم‌انداز بلندمدت پیش روی اقتصاد ایران است، زیرا اقتصاد در جمهوری اسلامی همیشه آماج حملات دشمنان خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در اجرای اقتصاد مقاومتی عقلانیت اقتصادی حکم می کند که مشکلات و نارسایی‌ها به صورت دقیق شناسایی و دلایل آنها بررسی شود، باید مشکلاتی نظیر تورم، نقدینگی، ریخت و پاش‌های دولتی و غیردولتی را مورد ارزیابی قرار داد.

 

حجت الاسلام یاری به نقش تأثیر گذار فرهنگ در همه امور از جمله موضوع اقتصادی، ادامه داد : اقتصادی که بر پایه های فرهنگی استوار نباشد، مشکلات این چنینی به وجود می‌آورد؛ از این رو ما باید در نوع نگاه خود در عرصه‌های اقتصادی، نقش فرهنگ را بسیار پررنگ بدانیم.

 

این مسؤول فرهنگی ادامه داد: ایجاد ارتباط بین فرهنگ و اقتصاد می تواند موجب کاهش بسیاری از ناهنجاری ها و چالش های حوزه اقتصادی شود و دراین میان، تلاش فرهنگی از حلقه های مهم جریان‌سازی اقتصاد مقاومتی است که می تواند پاسخ گوی بخشی از چالش های موجود باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان تصریح کرد: تجربه بیش از سه دهه انقلاب نشان می دهد که هرگاه و در هر برنامه ای معیارهای گفتمان امام(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب مورد توجه و عمل مدیران قرار گرفته، موفقیت قطعی و سرشار از برکات الهی نصیب ملت شریف ایران شده است./950/پ202/س

 

ارسال نظرات