۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۱۹۶
عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان:

قرآن در رابطه با زنان یک نهضت بزرگ فرهنگی ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اشتراکات ادیان توحیدی در باب خانواده بسیار زیاد است، اهتمام قرآن بر تبیین جایگاه زنان در دوران زنده به گور کردن دختران را به عنوان نهضت بزرگ فرهنگی معرفی کرد.
خانم علاسوند استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم فریبا علاسوند، استاد حوزه و دانشگاه عصر روز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه، در نشست «بررسی اهمیت و جایگاه خانواده از منظر ادیان توحیدی» با اشاره به این که در قرآن نسبت به کتب مقدس سایر ادیان توحیدی، آیات زیادی از نظر کمی و کیفی به اثبات جایگاه زن و مرد اختصاص دارد، اظهار داشت: در زمانی که زنان و دختران زنده به گور می شدند و به اندازه یک شیء هم آنها را به حساب نمی آوردند، قرآن کریم یک نهضت بزرگ فرهنگی را ایجاد کرد که در رویکرد فلسفی خود به برابری جایگاه زن و مرد تأکید دارد.

وی بیان داشت: علامه طباطبایی از آیه اول سوره نساء برای بیان برابری جایگاه زن و مرد بسیار استفاده می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عبارات مختلفی در کتاب مقدس وجود دارد که در آن از زن و مرد به عنوان دو فرد انسانی خواسته شده تا از قابلیت های خود استفاده کنند، ابراز داشت: امروز در دنیا آنقدر از مادی گرایی خسته شدند که می گویند ما جز در پرتو پایبند بودن به ارزش های اخلاقی، زندگی با نشاطی نخواهیم داشت.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به این که امر ارزشی چیزی است که برای انسان سعادت ساز است، گفت: سقراط بهترین فضیلت ها را فضائل عقلی می دانست و بهترین زندگی را در سایه عقل تعریف می کرد.

علاسوند اظهار داشت: در کتب مقدس از خانواده به عنوان معبدی کوچک نام برده می شود که در آن مأموریت خطیری به عهده زنان گذاشته شده است و زن و شوهر حق دارند اوقاتی را جدای از هم به امور معنوی بپردازند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اشتراکات ادیان توحیدی در باب خانواده بسیار زیاد است، گفت: در قرآن کریم داریم که بنی آدم از کرامت ذاتی برخوردارند و یک موجود، صرف این که انسان است کرامت دارد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان عنوان کرد: شاید یکی از پایه های مهم نظریه مکملیت زن و مرد، بحث تفاوت ها است و در قرآن کریم،تفاوت ها بسیار بیان شده است.

علاسوند در ادامه این مطلب بیان داشت: از دهه هشتاد به بعد که دانشگاه هایی مانند هاروارد تصمیم گرفتند در این باره تحقیق کنند، مشخص شد زن و مرد نه فقط در اندام های ظاهری، بلکه در مغز با هم متفاوتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بحث تولید مثل بیان داشت: علامه طباطبایی هدف از ازدواج را تولید مثل می داند که سپس در طولش اهداف دیگری مانند به آرامش رسیدن و بهره وری اقتصادی هم وجود دارد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: نسل پاک در همه ادیان مهم است و ازدواج با محارم را همگی حرام می دانند./956/پ202/ص

ارسال نظرات