۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۴۳۲۷۷
در نشست تخصصی ائمه جماعات قم مطرح شد؛

چرایی حساسیت حوزویان نسبت به پدیده بدحجابی

خبرگزاری رسا ـ در نشست تخصصی ائمه جماعات استان قم پدیده بدحجابی و عواقب ناگوار آن در جامعه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و چرایی حساسیت علما و حوزویان نسبت به این پدیده تشریح شد.
حجت الاسلام اشکوري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی ائمه جماعات مساجد استان قم که با موضوع بررسی مساله عفاف و حجاب در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،‌ به تبیین چرایی حساسیت حوزویان نسبت به این موضوع پرداخت.
وی با بیان این که حوزویان و علما برای مقابله با این ناهنجاری حساسیت و دغدغه خاصی دارند، تاثیر حجاب و عواقب بدحجابی در جامعه، نوع شکل گیری ساختار نظام انگیزشی و تاثیر این پدیده در ساختار نظام فکری و نگرش انسان ها و اجتماع را از مهم ترین عوامل حساسیت حوزویان نسبت به این مساله عنوان کرد. 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تاثیر بدحجابی در شکاف نسلی جامعه، خاطرنشان کرد:‌ حفظ جایگاه کرامت انسانی در جامعه از مهم ترین آثار رعایت حجاب به شمار می آید،‌ در مقابل عدم رعایت حجاب نیز موجب تضعیف و برخی اوقات از بین رفتن کرامت انسان می شود. 
حجت الاسلام اشکوری آسیب های اجتماعی پدیده بدحجابی را فراگیر توصیف و با طرح این سؤال که آیا حجاب مساله ای شخصی است یا اجتماعی، ‌تصریح کرد:‌ یک فرد که حجاب خود را رعایت نکرده و در جامعه تردد می کند نمی تواند بگوید به دیگران ربطی ندارد که من چگونه می خواهم در جامعه تردد کنم.
وی با بیان این که بدحجابی امنیت اخلاقی و روانی جامعه را به هم می ریزد، مقابله با این پدیده را نیازمند عزم ملی دانست و از همگان خواست برای اصلاح وضعیت عفاف و حجاب دل بسوزانند.
این عضو شورای سردبیری منشورات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عوامل ایجاد کننده بدحجابی را در دو بعد درونی و بیرونی مورد تحلیل قرار داد و گفت: تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان،‌ ماهواره های مبتذل و‌ سایت های اینترنتی مستهجن از جمله عوامل ایجاد کننده برونی بدحجابی در جامعه است؛‌ عوامل داخلی را نیز می توان در حوزه نگرشی،‌ سازمانی،‌ ساختاری و رفتاری مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
حجت الاسلام اشکوری حل معظل بدحجابی را در گرو عزم ملی دانست و تاکید کرد: هر کس در هر جایگاه و موقعیتی که دارد بایستی برای اصلاح این وضعیت اقدام و نقش خود را ایفا کند.
این استاد حوزه و دانشگاه تبیین مفهوم حجاب و عفاف، ترویج حجاب در جامعه و انذار مردم را سه ماموریت مهم متوجه حوزویان در این راستا ذکر کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات