۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۴۳۳۴۵
امام جمعه تبریز:

مسؤولان با پرهیز از اختلافات توطئه دشمنان را خنثی کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی از تمامی مردم و مسؤولان خواست با حفظ اتحاد و همدلی توطئه های آنان را خنثی و مشکلات کشور را حل کنند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان این‌که تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای توخالی غرب دیگر کارایی لازم را ندارند، اظهار داشت: استکبار جهانی خود معترف به بی‌تاثیر بودن تحریم‌هاست، اما با راه‌اندازی جنگ روانی به دنبال‌ تحقق امیال شیطانی خود است.


وی با تاکید بر این‌که استعمارگران غرب حاضرند منافع خود را برای سلطه‌گری در دیگر کشورها به خطر اندازند، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی با فشار رژیم صهیونیستی حتی منافع کشورهای خود را زیر پا می گذارند، تا شاید بتوانند نظام اسلامی ایران را به زانو درآورند، غافل از این‌که تحریم ها بیش از آنکه به ضرر ایران باشد، اقتصاد اروپا را سست می کند.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که غرب با غبارآلود کردن وضعیت اقتصادی ایران به دنبال بهره‌برداری سیاسی و رسانه‌ای در مجامع بین المللی است، تصریح کرد: ملت و مسؤولان باید با پرهیز از اختلافات داخلی و همدلی بیشتر توطئه‌های روزافزون دشمنان نظام اسلامی را خنثی کرد.

 

آیت الله شبستری خطاب به سردمداران غرب با بیان این‌که نفت و گاز ایران خریداران و مشتریان خود را دارد، گفت: کشورهای سلطه گر اروپایی همچون انگلیس، فرانسه و آلمان با تداوم برنامه های ریاضت اقتصادی، سلطه خود به دیگر کشورهای اروپا تداوم می بخشند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که کشورهای آسیایی و اروپایی خواهان نفت و گاز ایران هستند، افزود: ایران خود زیاد مایل به خام‌فروشی نفت نیست، تحریم‌های غرب توفیقی اجبای برای خودکفایی ایران در صنایع و عرصه‌های مختلف بوده است، همین مسائل عاملی برای توسعه واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی شده است.

 

وی نگرانی اصلی اتحادیه اروپا را ادامه روند رشد علمی، تکنولوژی، صنعتی و اقتصادی کشو دانست و افزود: غرب از قدرتمند شدن اسلام و گسترش بیداری اسلامی واهمه دارد، از سوی دیگر نفوذ پهباد حزب الله لبنان به عمق مناطق اشغالی فلسطین نشان داد که ایران در مسائل نظامی و جنگ الکترونیکی نیز قابلیت‌هایی غیرقابل تصور دارد.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که توانمندی ایران در تولید هواپیماهایی بدون سرنشین بر نگرانی استکبارگران افزوده است، گفت: در شرایط فعلی دشمنان به دنبال شکست در توقف برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، رو به جنگ رسانه‌ای، تبلیغاتی و روانی علیه کشور آورده اند.

 

وی خروج نام گروهک منافقان از لیست گروه‌های تروریستی جهان را از دیگر اقدامات مذبوحانه آمریکا در مقابله با نظام اسلامی ایران دانست و گفت: قطع شبکه های رسانه ای ایران در خارج از کشور در شرایطی اتفاق افتاد که غرب همواره دم از آزادی بیان می زند، استکبار جهانی امروز با تروریسم رسانه ای علیه ایران ماهیت واقعی خود را به نمایش گذاشته است.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که غرب تحمل انتشار حقایق از رسانه های جمهوری اسلامی را ندارد، افزود: قطع شبکه های رسانه ای ایران بی تاثیر بوده و پیام انقلاب اسلامی سینه به سینه و به شیوه های دیگر به گوش جهانیان خواهد رسید./935/پ202/ج

ارسال نظرات