۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۴۴۲۱۳

دوره آموزشی تخصصی تبلیغ در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی تخصصی تبلیغ با حضور 200 نفر از ائمه جماعات و بانوان مبلغ تبریز برگزار شد.
دوره آموزشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دوره آموزشی تخصصی تبلیغ با حضور 200 نفر از روحانیان، ائمه جماعات و بانوان مبلغ استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.


شرکت‌کنندگان در مدت دو روز و در قالب دو دوره آموزشی جداگانه صبح و عصر با موضوعاتی چون روانشناسی تبلیغ، نقش ارزش‌های دینی در مقابله با تهدیدات نرم آشنا شدند و در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا شد.


حجت الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان در جمع روحانیان شرکت کننده در این دوره تخصصی اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره آشنایی مبلغان با شیوه‌های تبلیغ نوین و اثرگذار و تشریح هجمه‌های نرم فرهنگی و ارائه راهکارهای دینی و ارتقای سطح توانمندی بانوان مبلغ در پاسخ‌گویی به شبهات جوانان بود.


وی خاطرنشان کرد: امروز در کنار تبلیغ در منابر و روش های سنتی، باید با آگاهی از اصول علم ارتباطات برای رونق بخشیدن به حضور مردم به‌ویژه جوانان در مساجد اهتمام ویژه داشت، در حقیقت اساس جذب مخاطب به رسانه‌ای مانند منبر نیازمند اعتماد سازی مخاطبان است.


حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: جلب اعتماد و استقبال مخاطبان مقدور نمی شود مگر با ارائه اطلاعات به روز و شناخت از نیازهای مخاطب، آنچه در امر تبلیغ باید از سوی مبلغان در نظر گرفته شود مطالعه خوب و جامع پیرامون مسائل روز فقهی است که مردم با آن سر و کار دارند.


 معاون فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان افزود: نبود مطالعه برای یک روحانی مبلغ، عاملی برای عدم استقبال مخاطبان از منبر مسجدی خواهد بود، افزون بر این‌که در امر تبلیغ باید از ابزارهای نوین تبلیغی نیز استفاده کرد، البته در این بین روش تبلیغ در جامعه هدف نیز مد نظر قرار گیرد.


گفتنی است، شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی دو روزه ضمن آشنایی با مفاهیم روش‌های نوین تبلیغ دینی، در کارگاه‌های پرسش و پاسخ و هم‌اندیشی پیرامون روش‌های موفقیت در جذب جوانان شرکت کردند./935/پ202/ب

ارسال نظرات