۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۴۴۳۱۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ترویج سنت حسنه وقف از راه های ترویج شعائر اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری احیاء و حرکت در مسیر پویایی موقوفات را ضروری دانست و گفت: موقوفات باید از حالت رکود خارج شده و به یک شرایط پویا و کارآمد تبدیل شود.
حجت الاسلام و المسلمين اسلامي، نماينده مردم قزوين در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عصر چهارشنبه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان احیاء و حرکت در مسیر پویایی موقوفات را ضروری دانست و گفت: وضعیت وقف در کشور باید از حالت رکود خارج شده و به یک شرایط پویا و کارآمد تبدیل شود.

 

وی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ حسنه وقف در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: احیا و نوسازی موقوفات حرکتی در جهت عمل به نیت واقف و نیز حفظ اموال موقوفه است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری حفظ، حراست و احیای موقوفات را یکی از مهم ترین راه های ترویج فرهنگ حسنه وقف در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: وقف یکی از سنت های مورد تأکید اسلام و ائمه اطهار(ع) است که به برکت انقلاب اسلامی در کشور گسترش یافته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی گسترش فرهنگ وقف را برطرف کننده بسیاری از نیازها و مشکلات جامعه دانست و تصریح کرد: اگر موقوفات کشور به خوبی احیا شوند می توان برخی از مشکلات اقتصادی جامعه را با آن حل کرد.

 

امام جمعه تاکستان با تأکید براین که سازمان اوقاف باید تلاش کند موقوفات قدیمی را به حالت پویا و کارآمد تبدیل کند، ادامه داد: متأسفانه برخی از موقوفات به همان شیوه قدیمی باقی مانده اند و بازده مناسبی ندارند این در حالی است که می توان با برنامه ریزی و طراحی از آن به نحو مناسب تری بهره برداری کرد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ترویج سنت حسنه وقف را یکی از راه های ترویج شعائر اسلامی دانست و بیان داشت: عمل به نیت واقفان از وظایف مهم مسؤولان اوقاف است که باید به نحو احسن انجام دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان این که موقوفات باید با نیازهای روز جامعه مطابقت داشته باشد، ادامه داد: کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وقف حلال بسیاری از مشکلات جامعه امروز است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری از وقف به عنوان میراث جاوید و ماندگار یاد کرد و افزود: از آن جایی که انسان به طور فطری میل به جاودانه شدن دارد، وقف از جمله ابزارهایی است که می‌تواند پاسخ‌گوی این نیاز فطری بشر باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات