۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۱۴۴۴۸۷

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ یکی از واقفان خیر اندیش صد جلد کتاب خاک های نرم کوشک را وقف عموم مردم کرد.
اخبار کوتاه
 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، واقف خیراندیش علی محمد ترکا بیدختی، صد جلد کتاب «خاک های نرم کوشک» را وقف عموم مردم کرد و گفت: انجام عمل وقف نیاز به مال فراوان ندارد و اگر برای وقف فرهنگ سازی شود همه می توانند واقف باشند و یک حسنه ماندگار برای خود ایجاد کنند.
 
وی تاکید کرد: انجام وقف با این که از لحاظ ارزش ریالی کم باشد، می تواند به ترویج فرهنگ وقف کمک شایانی کند.
 
این واقف که معاون اداری و مالی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی می باشد، عنوان کرد: وقف هایی که سرمایه کمی نیاز دارند، می تواند به صورت مشارکتی انجام شود تا وقف های بزرگی را در برگیرند.
 
این واقف در خصوص نیازهای روز جامعه که می توان در آن خصوص وقف نمود، اظهار کرد: معرفی فرهنگ ناب اسلامی برای نوجوانان و جوانان، مبارزه با اندیشه های انحرافی غرب، معرفی الگوی عفاف و حجاب و زن مسلمان به زنان جامعه اسلامی و کمک به تولید ملی از نیت های وقف می تواند باشد.
 
وی در خصوص این که چرا کتاب "خاک های نرم کوشک" را جهت وقف انتخاب کرده است، گفت: طیف وسیعی از نسل جوان و نوجوان با فرهنگ دفاع مقدس آشنایی کمی دارند و در این کتاب حماسه های دینی و اعتقادی به خوبی قابل لمس است و جوانان می توانند با مطالعه حتی بخشی از این کتاب با این موضوعات آشنایی پیدا کنند.
 
مهرماه امسال هفت وقف در مشهد به ثبت رسید
حجت الاسلام جلال ایزدی، مسوول دفتر مشاوره وقف اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به گسترش نسبی فرهنگ وقف در بین خیرین و نیکوکاران در مهر ماه هفت وقف به ثبت رسید.
 
وی گفت: وقف هایی که در این ماه صورت گرفته منزل مسکونی، زمین ، واحد تجاری و یکصد جلد کتاب می باشد.
 
حجت الاسلام ایزدی عنوان کرد: وقف کتابی که در این ماه صورت گرفته در نوع خود کم نظیر است و واقف صد جلد کتاب " خاک های نرم کوشک" را وقف عموم مردم کرده است.
 
وی گفت: نیت های واقفین اگر به سمت فعالیت های فرهنگی برود که نیاز های روز جامعه را تامین کند بسیار عالی می شود و دفتر مشاوره به واقفین نیازهای روز را مشاوره می دهد.
 
مسوول دفتر مشاوره وقف اداره اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: ارزش ریالی این وقف ها در طی مهرماه بیش از 10 میلیارد و 255 میلیون ریال می باشد.
 
طرح استادیاری در مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد
طرح استادیاری به همت معاونت آموزش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها برای سال دوم در مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

خانم دلشاد معاون آموزش مدرسه علمیه اسلام شناسی با اعلام این خبر افزود :هدف از برگزاری این طرح آماده سازی فارغ التحصیلان مدرسه برای ورود به فضای آموزشی و تدریس است.

در این طرح قرار است فارغ التحصیلان ممتاز در کلیه دروس مدیریت کلاس ها را در ساعات مباحثه، برعهده گیرند و ضمن تشکیل حلقه های مباحثه و برگزاری امتحان  مشکلات درسی طلاب را رفع کنند./930/د102/ب
ارسال نظرات