۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۴۴۵۰۸
حجت الاسلام لائینی:

دشمن از کوچک‌ترین اختلاف در جهت منافع شوم خود استفاده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با تأکید بر حفظ وحدت و همدلی میان مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی گفت: مسؤولان نظام هوشیار باشند که دشمن در کمین است و از کوچک‌ترین اختلاف در جهت منافع استکباری و استعماری خود استفاده خواهد کرد.
امام جمعه نکاء

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا با اشاره به در پیش بودن عید ولایت و امامت غدیر، این عید را یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان عنوان کرد و گفت: باید از مسأله غدیر برای تقویت وحدت میان امت اسلامی استفاده شود.

 

وی با اشاره به این که در مسأله غدیر تکمیل دین، پایان نعمت و ولایت امیر مؤمنان(ع) ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل غدیر یکی از جریان‌های بی‌نظیر در تاریخ بعثت و رسالت پیامبر(ص) است.

 

امام جمعه نکا با تأکید براین که همه تلاش‌ها باید در جهت جهانی‌سازی فرهنگ غدیر صرف شود، بیان داشت: متأسفانه جوامع بشری شناخت بسیار کمی از غدیر و فرهنگ غدیری دارند.

 

حجت الاسلام لائینی، تبیین مناسب مسأله غدیر را زمینه‌ساز تقویت جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود تا زوایای پنهان واقعه غدیر برای سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

 

وی اضافه کرد: غدیر متعلق به مردم است و باید مردمی برگزار شود و در این راستا، دستگاه‌های متولی فرهنگی باید با استفاده از اعتبارات و عملکردها کمک کار مردم باشند.

 

امام جمعه نکا با اشاره به جهت‌گیری مبلغان برای تبیین اصل ولایت و توجه به مبارزه با جنگ نرم‌ خاطر‌نشان کرد: مبلغان در این دوره زمانی اصل وحدت اسلامی را مورد تأکید قرار دهند و بر وحدت تأکید داشته باشند. در سایه همین اتحاد، اکنون شاهد بیداری اسلامی در دنیا هستیم.

 

وی با بیان این که قرآن و اهل بیت(ع) ما را به وحدت دعوت می‌کنند، افزود: وحدت رویه بین فرق اسلامی نیاز امروز جهان اسلام است.

 

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که تقوای الهی و ترس از خداوند در اعمال از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: آنچه خداوند به ما ارزانی داشته هدیه و نعمت خداوند است و باید در نگهداری و پاسداشت این نعمات الهی دقت و توجه کنیم.

 

حجت الاسلام لائینی ادامه داد: بسیاری از بلایای طبیعی، بیماری‌ها، فقر و گرفتاری‌های زندگی از نعمت‌هایی است که خداوند برای امتحان ما قرار داده است و باید صابر و شکیبا بوده و در این باره صبر کنیم.

 

وی با اشاره به این که دشمن و تهدیدهای دشمن در ما تأثیرگذار نیست، خاطرنشان کرد: مسلمانان تا زمانی که به سلاح تقوای الهی مسلح باشند هیچ یک از ترفندها و برنامه‌های دشمنان در آنان تأثیرگذار نیست.

 

حجت الاسلام لائینی بیان داشت: نباید در برابر برنامه‌های مختلف دشمنان ترس و هراس داشته باشیم بلکه باید از عاقبت کار و غضب الهی بترسیم و در راه رضای خداوند حرکت کرده و برنامه‌های ما برای رضایت خداوند باشد.

 

امام جمعه نکا گفت: رهبر انقلاب در سخنان خود بارها تأکید داشته اند که برپایی این اعیاد بزرگداشت و زنده کردن وحدت اسلامی در جامعه است و بر همین اساس نیز باید در راستای وحدت همه جانبه در این اعیاد بزرگ الهی و دهه ولایت تلاش کنیم.

 

وی با هشدار به مسؤولان در خصوص برخی از مسائل داخلی خاطرنشان کرد: مسؤولان برخی از مسائل و مشکلات داخلی را رسانه ای نکنند و با نشست های مشترک مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند و ذهن مردم و جامعه را ملتهب نکنند.

 

امام جمعه نکا بیان داشت: مردم ما مردم فهیم و آگاهی هستند و نباید با به وجود آوردن التهاب در برخی از موارد آنان را در ادامه راه نگران کنیم بلکه باید ایمانشان را تقویت کنیم تا در جهت یاری رساندن این انقلاب و اسلام ثابت قدم باشند و بر نیرنگ‌ها و حیله‌های دشمنان نائل آیند./950/ت302/س

ارسال نظرات