۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۴۴۵۴۵

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: در آستانه عید سعید غدیر بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با حضور وزیر ارشاد افتتاح می‌شود.
جعفري مدير کل ارشاد خراسان رضوي اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، سید جواد جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: در دور چهارم سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی، تشکیل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) به تصویب رسید که این بنیاد در آستانه عید سعید غدیر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

دبیر جشنواره امام رضا(ع) افزود: شرح وظایف این بنیاد نیز بر اساس مصوبه هیئت دولت، انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی و فضای مجازی در حوزه فرهنگ و معارف رضوی است که این موضوعات رابه عنوان یک تأکید پیگیری می‌کند،البته یکی از وظایفی که در دستور کار بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) قرار دارد، برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است.

وی افزود: ایجاد رشته‌های مرتبط با معارف رضوی در مراکز آموزش عالی، انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با فرهنگ امام رضا(ع)، تدوین دانشنامه‌های رضوی، حمایت از چاپ و نشر کتاب‌های فاخر فرهنگ رضوی و حمایت از تولید آثار سینمایی یا هر اثر فرهنگی و هنری برجسته در این زمینه از جمله وظایف مهم بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)است. 

 مستند سایه روشن و برنامه ساخت ایران از صدای مرکز خراسان رضوی در جشنواره جوانه رادیو جوان خوش درخشیدند.

مستند سایه روشن با موضوع  تنش بین جوانان  و خانواده ها از خانم بی بی عالم حسینی پرور منتخب بخش گزارشگری  مستند شد. و برنامه ساخت ایران  با موضوع شعار سال از خانم الهه آرانیان در بخش تهیه کنندگی و خانم محمد پور در بخش گزارشگری موفق به کسب دیپلم افتخار این جشنواره شدند.

گفتنی است این جشنواره دو بخش آماتوری و حرفه ای دارد که امسال در بخش حرفه ای 11 هزار اثر را دریافت نموده است که از این تعداد 5252 اثر شنیداری بوده است.

فضاسازی های ویژه مشهد در هفته ولایت

هادی مظفری ،‌ مدیر امورهنری شهرداری مشهد ضمن بیان این خبر اظهار داشت :‌با توجه به اهمیت اعیاد و مناسبت های مذهبی و ایرانی، برنامه ریزی های گسترده ای به منظور فضاسازی هر چه بهتر شهر مقدس مشهد انجام شده بود که در این هفته شاهد آن خواهیم بود .

 وی افزود: در همین راستا 12 یادمان شهری در قالب کارهای حجمی ،‌تایپوگرافی و ...  به صورت موقت در نقاط مختلف و متعدد شهر جانمایی شده است که نشانگر مفاهیم و موضوعات مرتبط با این ایام مبارک می باشد.

 مدیر هنری شهرداری خاطرنشان کرد: بیش از 70 هزار متر ‌ریسه های پارچه ای الوان نیز در شهر خودنمایی خواهند کرد و در کنار 7 هزار پرده ی الوان وریسه بندی با پارچه،‌ کار فضاسازی شهری مشهد الرضا (ع) را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: همچنین در ایام دهه ولایت چهره 30 پل گالری شهرمان نیز به تناسب آن تغییر می کند و میزبان هنرهای مختلف و مرتبط با مناسبت های ویژه خواهد شد.

مدیر هنری شهرداری در پایان خاطرنشان کرد: نورپردازی بر روی 70پروژه غدیر نیز انجام خواهد شد تا در کنار ساخت و جانمایی یادمان ها و فضاسازی های شهری،‌ آثارهنری جولان دهنده ی فضای شهر محسوب شوند./934/د101/س

ارسال نظرات