۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۴۴۶۲۲

تفکری که حوزه را جدای از نظام بداند سکولار است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به استقلال حوزه علمیه از همه نهادهای دیگر تاکید کرد: دولت نباید در مقابل حمایت ناچیز خود از حوزه علمیه به دنبال حمایت صد درصدی باشد.
شريف لک زايي

شریف لک زایی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که هر تفکری حوزه را از نظام جدا بداند همفکر با تفکر سکولاریسم است، سکولار ها را به دو گروه تقسیم کرد و ابراز داشت: نخستین گروه سکولارها کسانی هستند که نظام اسلامی را قبول ندارند و اشکالات کوچک نظام اسلامی را بزرگ جلوه می دهند.

وی ادامه داد: گروه دیگری افرادی هستند که در عین این که برای اسلام دل می سوزانند و  تلاش برای ترویج ارزش های اسلامی می کنند، اما در عمل سکولار هستند.

لک زایی با اشاره به سخنانی از شهید مطهری درباره علت عوام زدگی روحانیت شیعه در مسائل مالی، اظهار داشت: روحانیت شیعه در عین عوام زدگی مالی از پشتوانه قدرت مردمی برخوردار هستند، اما روحانیت سنی در عین نداشتن پشتوانه مردمی به دولت ها وابسته هستند.

لک زایی با بیان پیشنهاداتی برای استقلال مالی حوزه، خاطر نشان کرد: تجمیع امکانات، سرمایه گذاری در قالب شرکت های سرمایه گذاری و تحویل امکانات به مراجع، از جمله راهکارهایی است که می توان برای استقلال مالی حوزه علمیه پیشنهاد کرد.

وی با بیان این که از سکولار ها توقعی برای خدمت به اسلام وجود ندارد، خاطر نشان کرد: فلسفه سیاسی اسلامی توانایی انتظام بخشی به جامعه را به صورت احسن دارد.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به وظیفه حوزویان در قبال اجرای ارزش های اسلامی در جامعه، تاکید کرد: باید به هر مسئولی که پا را فراتر از ارزش های اسلامی می گذارد تذکر صریح داده شود.

وی حمایت های دولت از حوزه را نا چیز خواند و با تاکید بر این که حوزه نباید در مسائل جناحی وارد شود، تاکید کرد: حوزه علمیه جنبه پدری خود را نسبت به نظام حفظ کند و نقص ها را به صراحت تذکر دهد. /929/ت302/ج

 

ارسال نظرات