۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۴۵۱۴۰
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس:

مطالبه جدی مردم برنامه‌محوری مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی گفت: مطالبه جدی مردم از مسؤولان این است که برنامه‌محور باشند، چراکه با سلایق فردی نمی‌شود کشور را اداره کرد.
حجت الاسلام محمدرضا باقري بنابي، نماينده مردم بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمدرضا باقری‌بنابی، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه پیام‌ نور بناب اظهار داشت: بدون برنامه‌ریزی نمی‌توان در پیشبرد اهداف عالی نظام اسلامی به توفیقاتی رسید.


وی با تأکید بر این‌که موفقیت کشور در پیشبرد برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نشان زا حرکت هدفمند و برنامه‌محور مسؤولان بوده است، خاطرنشان کرد: مطالبه جدی مردم از مسؤولان این است که برنامه‌محور باشند، چراکه با سلایق فردی نمی‌شود کشور را اداره کرد.

 

حجت الاسلام باقری‌بنابی افزود:  معنایی ندارد رییس جمهور جدیدی که روی کار می‌آید، تمام خدمات و تجربیات رییس جمهور گذشته را کنار بزد، در حقیقت رییس جمهوری که وارد صحنه می‌شود، باید با برنامه بیاید و احزاب و مطبوعات نگذارند مسؤولان به دلخواه خود حرکت کنند.

 

نماینده مردم بناب در مجلس با تأکید بر این‌که اکثر مشکلات موجود در سایه بی‌برنامگی است، تصریح کرد: دولت و مجلس در تلاش هستند با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری این نقیصه را برطرف کنند، امروز آنهایی که دغدغه نظام اسلامی را دارند، باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند و به آن عمل کنند.

 

وی تبعیت از توصیه‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را لازمه تحقق برنامه‌های پیش بینی شده دانست و تصریح کرد: متأسفانه نیروهای اصولگرا و اصلاح‌طلب هر کدام سخنان رهبر معظم انقلاب را تفسیر به رأی می‌کنند و در نتیجه شاهد مشکلات در کشور هستیم.

 

حجت الاسلام باقری‌بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فلسفه و تعمیق در معنای اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی مدون در کشور ما کم اتفاق می‌افتد، از این رو بیشتر مشکلات از این ناحیه است که مسؤولان ما برنامه‌محور نیستند، اگر خواهان تعالی منطقه هستیم باید با برنامه‌ریزی و تطبیق عملکرد خود با معیارهای ولایت فقیه حرکت کنیم.

 

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود توسعه مراکز علمی و آموزش عالی را زیربنای توسعه اقتصادی کشور دانست و با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالقوه بناب، از رؤسای دانشگاه‌ها خواست از نظر کمی و کیفی و همچنین با ارائه مقالات در جهت ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها گام بردارند.

 

وی در پایان با تأکید بر توجه جدی به جنبش نرم ‍‌افزاری، تولید علم و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های منطقه که مطالبه جدی مقام معظم رهبری هستند، گفت: ایجاد رشته‌های جدید در مراکز دانشگاهی با توجه به نیازهای بومی هر منطقه نیز بایستی در اولویت برنامه‌های آموزش عالی قرار گیرد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم غفوریان به عنوان رییس جدید دانشگاه پیام نور مرکز بناب معرفی شد./935/پ202/س

ارسال نظرات