۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۴۵۳۱۲
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها(38)؛

رسانه‌ها نقش به‎سزایی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که ترویج سبک زندگی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مردم را از سبک زندگی غربی دور کرده و به سبک زندگی اسلامی نزدیک می‌کند، نقش رسانه‌ها را در ترویج سبک زندگی اسلامی موثر دانست.
عبدالرضا عزيزي نماينده شيروان و رييس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: باید مسؤولان و مردم به سبک زندگی اسلامی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر ما پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم و نقشه راه زندگی خود را براساس رهنمودهای ایشان ترسیم کنیم از سبک زندگی غربی جدا شده و به سبک زندگی اسلامی خواهیم رسید.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: سبک زندگی غربی با زندگی اسلامی بسیار متفاوت است چرا که در زندگی غربی تنها به مادیات توجه می‌شود ولی در زندگی اسلامی افزون ‌بر مادیات به معنویات، اخلاق و تقرب به قرب الهی نیز توجه می‌شود.

عزیزی نقش رسانه‌های جمعی را در ترویج سبک زندگی اسلامی بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: فرهنگ بدون رسانه معنا ندارد و رسانه‌ها در انتقال فرموده‌های مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی به مردم نقش اساسی را می‌توانند ایفا کنند.

وی اضافه کرد: جامعه در حال حاضر با یک جنگ تمام عیار فرهنگی و رسانه‌ای از سوی دشمنان اسلام درگیر است و اگر رسانه‌ها در رساندن فرمایشات مقام معظم رهبری دقت کاملی داشته باشند می‌توانیم در این جنگ نیز پیروزمند باشیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مشکل مسؤولان را عمل نکردن به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: هر چند مس‍ؤولان به سخنان مقام معظم رهبری با دل و جان گوش می‌دهند ولی به آن‌ها به صورت کامل عمل نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: توجه به فرمایشات رهبر عزیز انقلاب سعادت دنیا و آخرت را در پی‌خواهد داشت چرا که ایشان فردی عالم، مجتهد و نائب امام زمان(عج) بوده و به سبک زندگی اسلامی آشنایت کاملی دارند.

عزیزی غفلت و بی‌توجهی مسؤولان را سبب دوری جامعه از سبک زندگی اسلامی دانست و ابراز داشت: گروهی در جامعه از روی بی‌آگاهی و گروهی دیگر از روی عمد سعی در دور کردن مردم از سبک زندگی اسلامی دارند.

وی افزود: باید اطلاع رسانی دقیقی جهت هدایت افراد نا‌آگاه به سبک زندگی اسلامی صورت گیرد و با افراد که با آگاهی کامل سعی در دور کردن مردم از سبک زندگی اسلامی دارند برخورد شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که با رسانه‌های جمعی می‌توان سبک زندگی اسلامی را به مردم آموخت، بیان کرد: صدا و سیما و سینما امروزه برای مردم الگو هستند.

وی در پایان اضافه کرد: اگر ما بتوانیم سبک زندگی اسلامی خود را در این رسانه‌ها اجرا کرده و به گفتار و رفتار بازیگران توجه داشته باشیم می‌توانیم سبک زندگی را به مردم انتقال دهیم./993/ت302/ص

 

ارسال نظرات