همایش ملی تشیع و تبرستان در مازندران آغاز به کار کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همایش ملی تشیع و تبرستان امروز با حضور شخصیت حوزوی ودانشگاهی در مرزنآباد چالوس آغاز به کار کرد.
حجتالاسلام محمود علیخانی، دبیر همایش در این مراسم با اشاره به علت انتخاب این مکان جهت برگزاری این همایش افزود: با توجه به اسناد معتبر نخستین مکانی که با حسنبن زید(داعی کبیر) در 25 رمضان سال 250 هجری بیعت کردند منطقه سعیدآباد یا مرزنآباد فعلی بود، بنابراین تصمیم بر این شد که این همایش در این شهر برگزار شود.
دبیر همایش ملی تشیع و تبرستان فضاسازی معنوی، احیای هویت دینی فرهنگی، بررسی دیدگاههای صاحبنظران و بهرهگیری از نظرات آنان، بررسی دغدغه تشکیل حکومت بر پایه علم و عدل و معرفی شخصیتهای مهم علوی و امامزادگان به نسل حاضر از جمله اهداف این همایش عنوان کرد.
وی با اشاره به این که امروز دنیا تشنه بهره گیری از معارف شیعه است، خاطرنشان کرد: همه عصبانیت و توطئه افکنی های نظام سلطه علیه کشورمان به دلیل اقتدار و عظمت اسلام شیعی در عرصه جهانی است.
دبیر همایش با بیان این که استکبار جهانی در برابر اقتدار اسلام شیعی به زانو درآمده است، ادامه داد: دشمنان با همه توان و قدرت نمایی های توخالی خود نتوانستند حتی گوشه ای از عظمت و عزت شیعه را در دنیا تضعیف کنند.
وی با تأکید براین که اسلام شیعی هر روز در عرصه جهانی مقتدر تر از گذشته می شود، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز پرچم دار حرکت جهانی سازی اسلام شیعی در جهان است.
حجت الاسلام علیخانی با بیان این که ایران اسلامی در پرتو اهل بیت(ع) امروز به یک اقتدار و عظمتی بی نظیر دست یافته است، گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی ملت شیعه و ولایت مدار کشورمان را الگوی خود در ایستادگی، مقامت و حق طلبی در برابر زورگویان عالم می دانند.
وی ادامه داد: تاریخ در انتظار بازتاب ورود سیدی جلیل القدر از سلاله زهرای اطهر (س) بعد از هزار و 148 سال به دیار سبز علویان منطقه تبرستان است.
حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: مقایسه حکومت علویان و وفاداری مردم تبرستان به آرمانها و اعتقادات شیعی در مقایسه با سایر حکومتهای شیعی از حکومت کوتاه مختار ثقفی تا حکومت فاطمیان در مصر و قرامحله در بحرین از حکومت ادارسه در شمال آفریقا تا حکومتهای زندیه در یمن نشان میدهد چگونه از مدت کوتاهی از راه و رسم اهل بیت در کلام، عقاید، فقه، احکام، حدیث و اخلاق فاصله گرفته و جدا شدند./950/پ202/ب