۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۳۸۷
مرکز آزادی زندانیان گزارش داد؛

ربوده شدن 292 فلسطینی در ماه گذشته میلادی توسط ارتش اسرائیل

خبرگزاری رسا ـ مرکز آزادی زندانیان و مطالعات حقوق بشر گزارش داد: ارتش اسرائیل در ماه گذشته میلادی 292 فلسطینی را در نوار غزه ربوده است.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز آزادی زندانیان و مطالعات حقوق بشر در گزارشی عنوان کرد: در ماه گذشته میلادی سربازان ارتش رژیم صهیونیستی 292 فلسطینی را از قسمت های مختلف کرانه باختری ربودند که 26 کودک نیز از جمله آنان بودند.

 
فواد الخفش، رییس مرکز آزادی زندانیان، در گزارش خود خاطرنشان کرد که 9 نفر از فلسطینیان ربوده شده از نوار غزه و بقیه آنان (283 نفر) از خانه هایشان یا در ایست های گشت و بازرسی و در مناطق مختلفی از نوار غزه ربوده شدند. 

 
این مرکز اعلام کرد: شهر بیت المقدس شاهد بیشترین میزان دستگیری ها از سوی ارتش اشغالگر بوده و 103 فلسطینی که در میان آنان هفت کودک، پنج زن و پنج روزنامه نگار بودند در این شهر ربوده شده اند.


شهر هبرون در رتبه بعدی بالاترین دستگیری ها قرار دارد و در ماه گذشته میلادی سربازان صهیونیست 70 نفر از ساکنان این شهر، از جمله نه کودک و سه زن را در آن دستگیر کرده و به نقطه نامعلومی منتقل کرده اند.


الخفش، رییس مرکز آزادی زندانیان، تاکید کرد: در مقایسه با ماه سپتامبر، شاهد افزایش تعداد دستگیری ها توسط ارتش اسرائیل در ماه اکتبر بوده ایم. چنانچه در این ماه 292 فلسطینی دستگیر شدند در حالی که این میزان در ماه گذشته 246 نفر بوده است.


سربازان ارتش رژیم صهیونیستی روزانه دست به بازجویی و دستگیری های بیشماری در مناطق اشغالی می زنند و هر روز شماری از فلسطینیان ساکن این مناطق را به بهانه های واهی به نقاط نامعلومی منتقل می کنند.


در جریان بسیاری از این دستگیری ها موارد بسیاری از یورش به خانه فلسطینیان، آسیب به اموال شخصی، ارعاب و تجاوز به خانواده های دستگیرشدگان گزارش شده است. 

 
شایان ذکر است: ارتش رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر پانزده فلسطینی را نیز در حملات مکرر هوایی و بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه به شهادت رساند./990/ب902/ک

ارسال نظرات