۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۴۶۱۰۸
امام جمعه زنجان:

مسیر خودکفایی با تکیه بر توانمندی های دانشمندان و جوانان ایرانی امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: مسؤولان باید با قدرشناسی از روحیه ولایی ملت ایران، به مقابله با محتکران و مفسدان اقتصادی بپردازد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی، جنگ تمام عیار اقتصادی علیه نظام اسلامی به راه انداخته‌اند، هیچ‌گونه اهمال‌کاری و سوء مدیریت از سوی مسؤولان قابل پذیرش نیست.

 

وی مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمنان را نیازمند همراهی مردم دانست و خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی دشمنان با شدت بیشتری آغاز شده، برای شکست تحریم‌های غرب بایستی اختلافات سلیقه‌ای را کنار گذاشته و طبق قانون اساسی و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری بار دیگر دشمنان را ناکام بگذاریم.

 

وی با تأکید بر این‌که اختلافات سیاسی مسؤولان کشور نباید دستاویزی برای بهره گیری دشمنان از آن برای رسیدن به اهداف مورد نظرشان باشد، افزود: بهتر است اختلاف‌نظرها که امری طبیعی است، به دور از فضای رسانه‌ای و پشت درهای بسته حل و فصل شود، چراکه دشمنان به دنبال سوژه‌های تخریبی علیه نظام هستند.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که نباید بهانه دست رسانه‌های معاند غربی برای تخریب نظام اسلامی ایران داد، گفت: دشمنان پس از اعمال تحریم‌ها انتظار داشتند که میان مردم و نظام اسلامی جدایی بیفتد، اما ملت ایران همچون سه دهه گذشته دشمنان را ناکام گذاشتند، البته این معنای نارضایتی مردم از گرانی‌های اخیر نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین با تأکید بر اهتمام مسؤولان برای رفع گرانی و تورم تصریح کرد: هرچند مردم با ابراز وفاداری و تبعیت از ولایت مقابل تحریم‌های اقتصادی دشمن ایستادگی کرده‌اند، اما مسؤولان نیز باید با قدرشناسی از این روحیه ولایی، به مقابله با محتکران و مفسدان اقتصادی بپردازد.

 

وی با اشاره به این‌که دشمنان پس از اعمال تحریم های ناموفق حتی از ورود اقلام دارویی نیز ممانعت می کنند، تصریح کرد: هم اکنون 97 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود، به جرأت می توان گفت که استکبار از سه درصد داروهایی که از خارج کشور تأمین می شد، ممانعت می کنند.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که ایران اسلامی در طول 33 سال گذشته در مسیر خودکفایی گام برداشته است، گفت: در شرایط کنونی نیز مسیر خودکفایی با تکیه بر توانمندی های دانشمندان و جوانان ایرانی امکان پذیر است.

 

وی در پایان بر ضرورت تکمیل مصلای امام خمینی(ره) زنجان قبل از فرا رسیدن فصل سرما و تجهیز به سیستم گرمایشی تأکید کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات