۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۴۷۳۰۵
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

نهضت حسینی برخاسته از کتاب خدا و سنت رسول الله است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به این که جریان نهضت حسینی برخاسته از کتاب خدا و سنت رسول الله است، گفت: حرکت سرور و سالار شهیدان گام به گام تحت اشراف رسول گرامی اسلام و با عنایت آن حضرت پدیدار گشت و همه آن چه را که امام حسین(ع) انجام داد براساس سیره جدش رسول الله بود.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز در جمع عزاداران حسینی حسینیه هدایت آملی با بیان این که نهضت حضرت امام حسین(ع) یک بینه الهی، برهان قاطع و حجت بالغه الهی است، گفت: امام حسین(ع) و نهضت گرانقدر او حسنات و برکاتی است که از ساحت مقدس رسول گرامی اسلام ساطع شده است.

 

وی با اشاره به این که جریان نهضت حسینی برخاسته از کتاب خدا و سنت رسول الله است، خاطرنشان کرد: حرکت سرور و سالار شهیدان گام به گام تحت اشراف رسول گرامی اسلام و با عنایت آن حضرت پدیدار گشت و همه آن چه را که امام حسین(ع) انجام داد براساس سیره جدش رسول الله بود.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که حماسه عظیم عاشورا جریانی فرقه ای و طایفه ای نیست و کاملاً مبتنی بر قرآن و سنت حضرت محمد(ص) است که باید آن را بشناسیم و به جهانیان معرفی کنیم، بیان داشت: کسی نباید توهم کند که این واقعه جریان و داستانی فرقه ای است بلکه این حماسه ارزنده جریان اصیل برخاسته از اسلام، نبوت و قرآن است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که هدف نهضت کربلا اقامه سنت های الهی و اناطه سنت های باطل بوده است و این ها همان اهدافی است که رسول اکرم (ص) برای آن مبعوث شد، خاطرنشان کرد: اگر هدف امام حسین(ع) را بر جای نشاندن عدل و داد بدانیم در واقع همان مقصود رسالت رسول گرامی اسلام است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که وسعت دیدی که برای این نهضت عظیم وجود دارد و افق و آینده ای که برای آن است باید در گفته ها و عزاداریهایمان جاری سازیم تا نهضت حسینی را جهانی کرده و همگان را به سوی امام حسین(ع) فرا بخوانیم، گفت: سیره سرور و سالار شهیدان باید نسخه شفابخشی برای ما باشد تا بتوانیم مسیر خود را بهتر بشناسیم و درصدد ترویج ارزشهای والای اسلامی تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به این که ما نباید واقعه ارزنده عاشورا را به عنوان یک جریان سیاسی اجتماعی و قیامی مانند دیگر قیام ها بدانیم، بیان داشت: این جریان کاملا الهی و از جایگاه مشیت حضرت حق صادر می شود که خدای عالم برای جامعه بشری در آن شرایط که ظلم و ستم خیمه زده بود و جامعه اسلامی با زعیمی چون یزید روبرو شد چاره ای جز شهادت ندانست.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در پایان با بیان این که مهم است تا خاستگاه و جایگاه آغازین حرکت امام حسین(ع) را تا پایان یک جریان الهی بدانیم که در آن حضرت حق اراده می کند و رسول گرامی اسلام اشراف دارد و آن را اینگونه ببینیم و به جهانیان معرفی کنیم، گفت: ما اگر بیاییم کربلا را بریده از وحی معرفی کنیم آن اثر اصلی خود را نخواهد داشت./950/پ202/ب

ارسال نظرات