۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۴۷۷۲۶
معاون اول قوه قضائیه:

پیروزی غزه بر اسرائیل نقطه اقتدار و عظمت اسلام در جهان است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب از تریبون نماز جمعه اعلام کردند «همه کسانی که می‌خواهند با ما سخن بگویند بدانند اقدام ما اقدام روشن و شفافی است، در جنگ 22 روزه و 33 روزه نقش داشتیم»، از پیروزی اخیر غزه بر اسرائیل به عنوان نقطه اقتدار و عظمت اسلام در جهان یاد کرد.
حجت الاسلام رييسي، معاون اول قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی‌(ع)، گفت:‌ عاشوراییان، بصیرت‌هایشان بر شمشیرهایشان حکمرانی می‌کرد و شمشیر را با بصیرت و تعقل می‌زدند.

 

وی از قومی که در برابر اباعبدالله الحسین‌(ع) شمشیر کشیدند، به عنوان قومی جاهل نام برد و تصریح کرد: امام حسین‌(ع) می‌خواستند جهل زدوده شود و مردم اهل تعقل و تحلیل شوند و بصیرت پیدا کنند؛ مردمی که تحلیل درست دارند و اهل تعقل هستند اجازه نمی‌دهند یزیدیان فاسد بر سرنوشت آنان مسلط شوند.

 

معاون اول قوه قضائیه در ادامه افزود: مردم دارای فطرت بیدار و اهل تعقل و تفکر اجازه نمی‌دهند که حجت خدا تنها بماند و بدان در مقابل او شمشیر بکشند و میراث گرانقدر رسول خدا‌(ص) به فراموشی سپرده شود و اخلاق، احکام و عمل جاهلی که با تلاش پیامبر از میانه جامعه کنار زده شد دو مرتبه به جامعه برگردد.

 

آمر به معروف و ناهی از منکر رمز دور بودن از شرارت و بدی

وی با اشاره به این‌که بنی‌امیه با ایجاد شبهات علمی و شهوت عملی قدرت اندیشه، تعقل و خردورزی را از مردم گرفتند تا عقل و خرد را تباه کرده و دین را به اسارت در بیاورند، گفت: در جامعه پیامبر اکرم‌(ص) به حق عمل می‌شد، اما در جامعه بنی‌امیه به حق عمل نمی‌شود و امام حسین‌(ع) آمد تا احقاق حق و احیای دین کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این‌که وارثان حسین بن علی‌(ع) باید انتقام بخواهند و تا روزی که به دست امام عصر‌(عج) این انتقام از یزیدیان گرفته شود، خونخواه باشند، اظهار کرد: تنها وارثان هستند که می‌توانند خونخواهی کنند و اگر بخواهیم وارث آن حضرت شویم باید آنچه را که برای آن قیام کرد یعنی امر به گسترش خوبی‌ها و نهی از پلیدی‌ها و منکرات، برپا داریم و عامل به معروف و ناهی از منکر باشیم.

 

وی با اشاره به روایتی از امام محمد باقر‌(ع) که فرمودند «امر به معروف و نهی از منکر و تسلط بدان و اشرار دو کفه یک ترازو هستند، اگر کفه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سنگین شد، تسلط بدان و اشرار کم می‌شود، اما اگر کفه بدان و اشرار سنگین شد، امر به معروف و نهی از منکر کم شده است»، رمز دور بودن از شرارت و بدی را آمر به معروف و ناهی بودن از منکر عنوان کرد.

 

حمایت همه بخش‌های نظام از آمر به معروف و ناهی از منکر

معاون اول قوه قضائیه، جامعه حساس را دارای حیات دانست و ابراز کرد: وقتی به وجود حضرت ختمی مرتبت‌(ص) اهانت شد، جامعه اسلامی آرام نگرفت و با فریاد لبیک یا رسول الله‌(ص) از دشمنان اسلام اعلام بی‌زاری کرد و همچنان این خروش در امت اسلامی بیدار خواهد بود چراکه جامعه زنده و در برابر زشتی‌ها و منکرات ایستاده است.

 

وی گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر جانشین خدا و پیامبر است، وقتی خلیفةالله شد باید اخلاص داشته و به عنوان انجام وظیفه هیچ‌گاه این سنگر را ترک نکند و در مقابل باید تمام لایه‌های نظام حامی آمر به معروف و ناهی از منکر باشد و آمر به معروف و ناهی از منکر احساس کند که همه بخش‌های نظام که خود وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را به عهده دارد، از او حمایت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این‌که در روز عاشورا، انسان‌های نادان و جاهل فریاد استغاثه آن حضرت را نشنیدند، اما امروز ملت ایران به ندای آن حضرت لبیک گفته‌اند، اظهار کرد: مردم مسلمان ایران به دنبال امام راحل که پرچمدار احیای فرهنگ عاشورا است، حرکت کردند و امروز پس از 33 سال نبرد با یزیدیان در جایگاه اقتدار قرار دارند.

 

فرامین رهبر معظم انقلاب همان پیام عاشورا است

وی تصریح کرد: ملت ایران به برکت آموزه‌های امام حسین‌(ع) در روز عاشورا و فرامین رهبری که فرمان ایشان همان پیام عاشورا است، علی رغم بدخواهی بدخواهان و اشرار در بهترین موقعیت اقتدار و عزتمندی قرار دارند تا آنجا که نتانیاهو آن صهیونیست کودک کش در کمیسیون سیاست خارجی سنای آمریکا می‌گوید که به هر طرف نگاه می‌کنیم سخن از امام خمینی‌(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای است.

 

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: مفسر دیگر آمریکایی می‌گوید که به این قطب قدرتمند نباید مانند عثمانی ترکیه یا اسلام در عربستان سعودی دیده شود، این قطب قدرتمند هشت سال جنگ را پیروزمندانه پشت سر گذاشته و بعد از آن حزب الله را در لبنان، انتفاضه را در فلسطین و نجم‌الدین اربکان اسلام‌گرا را در ترکیه لائیک پدید آورده است و باید این قدرت جدی شمرده شود.

 

وی در پایان به تهاجم هشت روزه رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب از تریبون نماز جمعه اعلام کردند «همه کسانی که می‌خواهند با ما سخن بگویند بدانند اقدام ما اقدام روشن و شفافی است، در جنگ 22 روزه و 33 روزه نقش داشتیم»، از پیروزی غزه بر اسرائیل به عنوان نقطه اقتدار و عظمت اسلام در جهان یاد کرد. /920/پ202/پ

ارسال نظرات