۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۷۶
شهردار لندن:

آزادی مطبوعات در انگلیس وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ شهردار لندن در سخنانی اعتراضی گفت: انگلیس برعکس بسیاری از کشورهای دنیا که خواهان آزادی مطبوعات هستند حرکت می کند.
مطبوعات انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، بوریس جانسون، شهردار لندن، هشدار داد: انگلیس در جهت عکس بسیاری از کشورهای دنیا که خواهان مطبوعاتی آزاد و گسترش آزادی بیان هستند حرکت می کند.


شهردار لندن این هشدار را چند روزی پیش از انتشار گزارش موسوم به گزارش لرد لویسون در مورد قوانین مربوط به فعالیت مطبوعات در انگلیس مطرح می کند.


وی گفت: من کمی نگران هستم، چرا که انگلیس در مسیری متضاد با بسیاری از کشورهای دنیا که خواهان مطبوعات آزاد و گسترش آزادی بیان هستند حرکت می کند. من فکر می کنم تحمیل قوانین از سوی دولت به مطبوعات کار درستی نیست.


قرار است روز پنج شنبه گزارش لویسون در مورد قوانین فعالیت مطبوعات در انگلیس منتشر شود. گزارشی که اعتراضات فراوانی را در میان مطبوعات و اهالی رسانه در انگلیس به همراه داشته است.


به گزارش اسکای نیوز این گزارش مشخص می کند که دولت از مطبوعات انگلیسی می خواهد در چه چارچوبی فعالیت کنند.


در جولای سال 2011 و به دنبال رسوایی شنود تلفنی از مقامات دولتی انگلیس از سوی یکی از مجله های معروف انگلیسی به نام اخبار جهان که رابرت مرداک صهیونیست صاحب امتیاز آن بود دولت انگلیس تصمیم گرفت چنین قانونی را برای مشخص کردن چارچوب فعالیت مطبوعات تدوین کند.


این در حالی است که دولت های غربی و از جمله انگلیس بارها جمهوری اسلامی را به علت اعمال قانون مطبوعات و برخورد با مطبوعات متخلف متهم به نقض آزادی بیان کرده اند./990/ب902/ک

 

ارسال نظرات