۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۴۷۹۸۲
همزمان با ایام محرم؛

کتاب آسیب شناسی ادبیات عاشورایی در افغانستان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «آسیب شناسی ادبیات عاشورایی» تألیف «محمود جعفری» در 108 صفحه به زینت چاپ آراسته و در اختیار علاقمندان در افغانستان قرار گرفت.
کتاب آسیب شناسی ادبیات عاشورایی در افغانستان منتشر شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «آسیب شناسی ادبیات عاشورایی» نوشته «محمود جعفری» از سوی انتشارات سیمرغ در آبان‌ ماه سال 91 در تیراژ هزار نسخه و 108 صفحه به زینت چاپ آراسته و در اختیار علاقمندان در افغانستان قرار گرفت.

«محمود جعفری» با اشاره به فرهنگ عاشورائی که بخش بزرگی از فرهنگ دیرینه این ملت را تشکیل می‌دهد، تأکید نمود که ادبیات عاشورائی نقش بارزی در توسعه این فرهنگ داشته و بخش اعظم جاودانگی آن را مرهون ادبیات بیان کرده است.

با اوج گیری ادبیات عظیم عاشورائی، آفات و انحرافات نیز به مرور در این حوزه نفوذ نموده است تا جایی که از یک سو شناخت آن دشوار می‌شود و از سویی نقد و آسیب شناسی را بر اهل معرفت سخت می‌کند، اما با عظمت عاشورا ضروری است که غبار از چهره فرهنگ و ادب عاشورائی برگیریم و با نقد آسیب شناسانه، محتوای تازه به آن ببخشیم.

گفتنی است، کتاب «آسیب شناسی ادبیات عاشورایی» با بهره‌گیری از منابع مختلف سعی دارد تا آن دسته از عوامل مهم و مؤثر که باعث می‌شود تا ادبیات عاشورائی از اهداف اصلی و مسیر واقعی خود دور بیفتد را معرفی و راه‌های درمان را شناسایی و ارائه کند./993/د102/ق

ارسال نظرات