کارشناس و مبلغ حوزوی:
شبههافکنی سایتها و شبکههای ماهوارهای وظیفه روحانیان را سنگینتر کرده است
خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی گفت: در این بمباران اعتقادی و در میان شبههافکنی سایتها و شبکههای ماهوارهای گوناگون وظیفه روحانیان سنگینتر شده و باید در برابر این شبهات به مقابله برخیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجتالاسلام محسن اویسی، جمعه شب در مراسم سوگورای سالار و سرور شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: در این بمباران اعتقادی و در میان شبههافکنی سایتها و شبکههای ماهوارهای گوناگون وظیفه روحانیان سنگینتر شده و باید در برابر این شبهات به مقابله برخیزند.
وی بیان داشت: در این تکثر شبهات باید برای اعتقادات خود دلیل داشته باشیم و اگر با دلیل جلو برویم فراوانی شبهات نمیتواند به ما آسیب برساند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی میگویند که باید در عاشورا شادی کرد زیرا امام حسین(ع) به شهادت رسیده و به آرزوی خود نائل آمده است.
وی افزود: امام سجاد(ع) معرفت عمیقی نسبت به عاشورا دارد و در غم آن 35 سال اشک میریزد.
حجتالاسلام اویسی بیان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) اوج معرفت به امام حسین(ع) است.
وی با اشاره به اینکه عاشورا واقعهای است که در حادثههای پیش و بعد از خود تأثیر بسیاری داشته است؛ گفت: انبیا بزرگ و اولوالعزم چندین هزار سال پیش از واقعه عاشورا از آن تأثیر پذیرفتهاند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ائمه(ع) وسیله توبه و بازگشت هستند، اگر کسی بخواهد توبه کند، خداوند این راه را پیش روی اهل آن باز کرده است.
وی با اشاره به آیه «فتلقی آدم من ربه کلمات فتاب علیه إنه هو التواب الرحیم» و داستان بیرون راندن وی از بهشت، خاطرنشان کرد: حضرت آدم(ع) گناه نکرد، این سخن در عموم رایج است، لغزش و ترک اولی انجام شد.
این کارشناس و مبلغ حوزوی گفت: حضرت آدم(ع) سالها برای این ترک اولی و لغزش گریه میکند؛ خداوند نیز برای توبه کردن به او کلماتی یاد میدهد و این کلمات سبب توبه او میشود.
وی بیان داشت: در روایات آمده است این کلماتی که حضرت آدم(ع) به کار برد و خداوند توبه او را پذیرفت نام محمد(ص)، علی(ع)، فاطمه(س) و حسن(ع) و حسین(ع) بود.
حجتالاسلام اویسی اظهار داشت: عظمت ائمه(ع) در اینجا معلوم میشود که خداوند پیش از خلقت آنان، برای بخشش گناه آدم این اسمها را به او یاد میدهند.
وی گفت: خداوند در یاد دادن این نامها به حضرت آدم(ع) به وسیله حضرت جبرییل برای اولین بار عاشورا را به تصویر میکشد.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: در روایات تأکید شده است که این پنج تن پیش از خلقت در عرش حضور داشتند.
وی بیان کرد: در زیارت جامعه کبیره که معصوم آن را گفته است، آمده: «فخلقکم الله انوار فجعلکم لعرشه محدقین حتی من علینا بکم فجعلکم فی بیوت اذن الله أن ترفع و یذکر فیه اسمه» و این نشان دهنده حضور آنان پیش از خلقت است.
حجتالاسلام اویسی با اشاره به اینکه عالم اصلی بر مبنای عشق و محبت اهلبیت(ع) آفریده شده است، ادامه داد: در حدیث کساء آمده است: « اِنّى ما خَلَقْتُ سَماءً مَبْنِیَّةً وَ لا اَرْضاً مَدْحِیَّةً وَ لا قَمَراً مُنیراً وَ لا شَمْساً مُضیئَةً وَ لا فَلَکاً یَدُورُ وَ لا بَحْراً یَجْرى وَ لا فُلْکاً یَسْرى اِلَّا لِأَجْلِکُمْ وَ مَحَبَّتِکُمْ»، خداوند اجزای مختلف خلقت را نام میبرد و میگوید که من این را برای شما و محبت به شما آفریدم.
وی گفت: اگر انسانهای مشکل و سختی در زندگی دارند باید در خانه این پنج نفر حضور پیدا کنند./914/پ202/پ
ارسال نظرات