۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۴۸۵۵۲
آیت‌الله علوی گرگانی:

خدمت صادقانه مسؤولان به نظام قلب امام زمان و رهبری را شاد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت خدمت صادقانه مسؤولان برای پیشرفت کشور تأکید کرد و گفت: هدف مسؤولان و خدمتگذاران به نظام باید رضایت خدا و اهل بیت(ع) باشد و مسؤولان بدانند با خدمت صادقانه به نظام قلب امام زمان(عج)، رهبری و مراجع تقلید را شاد خواهند کرد.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که بندگان به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: در آیه‌ای از سوره زمر این امر مورد توجه قرار گرفته؛ برخی برای خداوند شریک قرار می‌دهند و نسبت‌های دروغ به خداوند می‌دهند.
 
این استاد برجسته درس خارج جایگاه گروه نخست را دوزخ خواند و ادامه داد: در مقابل گروه نخست کسانی هستند که از سخنان الهی پیروی کرده و به فرستادگان خدا نیز ایمان دارند.
 
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه «وَالَّذِی جَاءَ بِالصِّدْقِ وَصَدَّقَ بِهِ» ابراز کرد: این آیه در شأن حضرت علی(ع) نازل شده چون ایشان نخستین کسی بود که به پیامبر و گفته‌های ایشان ایمان آورد.
 
وی با بیان این‌که مراجع و عالمان دینی جانشینان امام زمان(عج) هستند، اظهار کرد: علما و مراجع در زمان غیبت وظیفه هدایت و راهنمایی مردم را عهده دار هستند و این افتخار بزرگی است که نصیب مراجع تقلید شده است.
 
این استاد برجسته درس خارج، اعتقاد به حضور امام زمان(عج) و ناظر بودن ایشان به اعمال مردم را سبب دوری انسان‌ها از گناه ذکر کرد و گفت: بیشتر گناهان انسان‌ها به دلیل اعتقادات ضعیف به مبانی دینی است.
 
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: کسانی که خدا و پیامبر را تصدیق کرده و به فرموده‌های ایشان عمل می‌کنند اهل حقیقت و یقین هستند و خداوند همه خوبی‌ها را برای آنها در نظر گرفته است.
 
این استاد برجسته درس خارج در ادامه صحنه عاشورا را رویارویی دو گروه که یکی راستگو و معتقد و دیگری گروهی دورغگو بودند، عنوان کرد و ابراز داشت: لشکر ابن زیاد با گفتن الله اکبر به امام حسین(ع) و یارانش حمله کردند و این مصداق بارز دورغ است و در حقیقت الله اکبر را کستند.
 
آیت الله علوی گرگانی در پایان بر ضرورت خدمت صادقانه مسؤولان برای پیشرفت کشور تأکید کرد و گفت: هدف مسؤولان و خدمتگذاران به نظام باید رضایت خدا و اهل بیت(ع) باشد و مسؤولان بدانند با خدمت صادقانه به نظام قلب امام زمان(عج)، رهبری و مراجع تقلید را شاد خواهند کرد./927/پ202/ج
ارسال نظرات