۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۸۵۵۵

طرح مهدی‌یاوران در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی اجرایی می شود

خبرگزاری رسا ـ طرح مهدی‌یاوران با هدف آشنایی دانشجویان با مبانی مهدوی به همت مبلغان حوزوی در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی اجرایی می شود.
مهدويت

عبدالله شادی، مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی و دینی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح معرفتی و بینش دینی دانشجویان بسیجی، طرح مهدی‌یاوران در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی اجرایی می شود.

 

وی با بیان این‌که آشنایی دانشجویان با مبانی مهدوی در راستای آرمان‌خواهی قشر دانشجو است، خاطرنشان کرد: طرح مهدی‌یاوران با همکاری اساتید روحانی، مبلغان حوزوی و پژوهشگران حوزه مهدویت با هدف آشنایی دانشجویان با مبانی مهدوی در سطح مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های سراسر استان اجرا خواهد شد.

 

شادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بسیج دانشجویی استان در طول سال تحصیلی خود را موظف به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با هدف تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه‌ها می داند، گفت: 120 کرسی آزاداندیشی به صورت متمرکز و غیرمتمرکز در دانشگاه های استان اجرا شده که با برگزاری برخی نیز موافقت نشده است.

 

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر اعلام برنامه‌های این مرکز در سالروز شهادت دکتر مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: برنامه‌هایی همه ساله در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اجرا می شود که فعلا حرفی برای گفتن ندارم.

 

وی در ادامه از اجرای 72 طرح جهادی از سوی دانشجویان بسیجی دانشگاه های مختلف کشور در مناطق زلزله زده ارسباران خبر داد و گفت: 750 دانشجوی بسیجی در این مناطق حضور داشتند که توانستند به چهار روستای زلزله زده در منطقه ورزقان کمک رسانی کنند.

 

شادی با اشاره به حضور نهاد بسیج دانشجویی در دانشگاه های 17 شهرستان آذربایجان شرقی، تلاش برای ایجاد فضای آزاد اندیشی، مطالعه و آسیب شناسی بافت های جامعه، اجرای طرح ولایت در سطح دانشگاهی، استانی و کشوری، برگزاری اردوهای راهیان نور و جشنواره های ورزشی، برپایی نمایشگاه های مختلف علمی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی را از جمله اقدام های این نهاد برشمرد.

 

وی با بیان این‌که بسیج دانشجویی به دنبال تربیت جوانان در مسیر تکامل بشریت و یارگیری در جهت تشخیص حق و باطل در سطح جهانی است، افزود: یکی از اصلی ترین ساز و کارهای ایجاد شده پس از انقلاب، دانشگاه آزاد اسلامی بوده و دانشگاه های ما امروز باید انقلاب را به اهدافش برسانند./935/ت302/ب

ارسال نظرات