۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۴۸۵۷۸
امام جمعه موقت ساری:

بدحجابی سلامت اجتماعی را به خطر می اندازد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری بد‌حجابی را عامل مهم انحراف در جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج بی بند‌و‌باری و فساد در جامعه اسلامی به یقین سلامت اجتماعی را به خطر خواهد انداخت.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری، امروز در شورای فرهنگ عمومی مرکز استان به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: این فریضه مهم الهی همواره مورد تأکید دبین مبین اسلام و ائمه معصومین(ع) بوده است.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که اگر این فریضه الهی اجرایی شود سایر احکام الهی هم اجرا خواهد، تصریح کرد: اگر این فریضه مهم دینی به درستی در جامعه نهادینه و اجرا شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

 

امام جمعه موقت ساری، اجرای صحیح امر به معروف ونهی از منکر را زمینه ساز تقویت بیشتر ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید سازوکارهای لازم جهت نهادینه کردن این فرهنگ اسلامی در جامعه فراهم شود.

 

حجت الاسلام قاسمی همچنین تبدیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر به یک سازمان مستقل را ضروری دانست و تصریح کرد: باید سازوکار تشکیل این سازمان در کشور فراهم شود، چون یکی از مسائل ضروری نظام اسلامی است.

 

وی در ادامه سخنان خود به مسأله بدحجابی و ارائه راه کارهای فرهنگی برای مقابله با این پدیده مهم اجتماعی اشاره کرد و گفت: متأسفانه ورود مد‌های غربی هر روز بر این مشکل می‌افزاید و جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

 

حجت الاسلام قاسمی بد‌حجابی را عامل مهم انحراف در جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج بی بند‌و‌باری و فساد در جامعه اسلامی به یقین سلامت اجتماعی را به خطر خواهد انداخت.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در جامعه نیازمند همکاری همه متولیان فرهنگی کشور است، گفت: صدا و سیما به عنوان یک مجموعه تأثیرگذار باید با ارائه الگو‌های مناسب پوششی نقش مهمی را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

 

امام جمعه موقت ساری نهادینه‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را نیازمند برنامه‌ریزی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های مناسب دانست و خاطرنشان کرد: به منظور نهادینه کردن این فرهنگ اصیل اسلامی باید به صورت ریشه‌ای و پایه‌ای اقدام شود.

 

حجت الاسلام در ادامه سخنان خود با اشاره برگزاری پر شور مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم از سوی مردم، خاطرنشان کرد: حضور گسترده و خالصانه مردم در این دهه نشان دهنده فطرت پاک و ایمان قوی مردم است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که مراسم دهه دوم ماه محرم نیز باید شور حسینی ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای بهره‌گیری معنوی از نهضت حسینی است./950/پ202/س

ارسال نظرات