۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۴۸۷۲۶
در پی پیروزی شیعیان در انتخابات؛

جریان های وهابی کویت انحلال پارلمان جدید را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ جریان های وهابی کویت که از راهیابی 17 نماینده شیعه به پارلمان این کشور به شدت خشمگین شده اند به خیابان ها آمده و خواستار انحلال پارلمان جدید شدند.
کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الجزیره، جریان های معارض نظام آل صباح در کویت که اکثریت آنان را وهابی ها تشکیل می دهند، در پی راهیابی 17 نماینده شیعه به پارلمان این کشور به خیابان ها آمده و تظاهرات کردند.

 

تظاهرکنندگان وهابی که از در اختیار گرفتن بیش از 34درصد پارلمان توسط شیعیان به شدت خشمگین شده اند بر لزوم باطل شدن قانون انتخاباتی جدید و بازگشت قانون حق انتخاب چهار کاندیدا تاکید کردند.

 

این تظاهرات با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. مسلم البراک، نماینده وهابی سابق پارلمان کویت که از عوامل فتنه در این کشور است نیروهای امنیتی را نسبت به خشونت علیه تظاهرکنندگان هشدار داد.

 

معترضان وهابی که کویت را در آستانه فتنه ای بزرگ قرار داده اند اعلام کردند که این تظاهرات شبانه تا روز شنبه ادامه می یابد و تظاهراتی با عنوان «کرامت وطن» برای انحلال پارلمان جدید در این روز برگزار می کنند.

 

مخالفان نظام آل صباح، پارلمان جدید که برای اولین بار شاهد حضور 17 نماینده شیعه است را غیرشرعی خوانده و خواستار انحلال آن شدند. این معترضان که مواضع بسیار شدیدی علیه شیعیان دارند بر ادامه تظاهرات تا انحلال پارلمان و ابطال قانون جدید انتخابات تاکید کردند./980/ب902/ک

ارسال نظرات