۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۴۸۷۵۹

دوره آموزشی فن‌خطابه طلاب منطقه شمال‌غرب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی از برگزاری دوره آموزشی فن‌خطابه طلاب منطقه شمال‌غرب کشور در تبریز خبر داد.
فن خطابه

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری دوره آموزشی و عمومی آشنایی با فرق و ادیان در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این دوره آموزشی با حضور 110 طلبه خواهر از مدارس علمیه سراسر استان با حضور استاد اعزامی از حوزه علمیه قم همراه بود.

 

وی با بیان این‌که مرحله تکمیلی این دوره آموزشی در ماه‌های آینده با حضور طلاب برگزیده مرحله عمومی برگزار خواهد شد، ادامه داد: آشنایی طلاب سطح یک و دو مدارس علمیه خواهران با فرقه‌های ضاله و نوظهور و همچنین مبانی دیگر ادیان الهی در پاسخگویی به شبهات نسل جوان جامعه بسیار مؤثر خواهد بود.

 

حجت الاسلام مسعودنیا همچنین از برگزاری دوره آموزشی فن‌خطابه منطقه شمال‌غرب کشور در تبریز خبر داد و گفت: مرحله عمومی این دوره آموزشی نیز با حضور 60 طلبه نمونه و برگزیده مدارس علمیه خواهران استان های‌آذربایجان‌شرقی، اردبیل و آذربایجان‌غربی همراه بود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که معاونت فرهنگی در تمامی مدارس علمیه خواهران استان فعال شده است، گفت: این معاونت در مناسب‌های مختلف و در طول سال تحصیلی اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، دینی، اجتماعی و هنری و همچنین برپایی نمایگاه‌های مختلف مذهبی می کند.

 

وی با بیان این‌که دهه اول محرم امسال با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در مدارس علمیه استان همراه بود، افزود: سلسله جلسات درس‌های اخلاقی با حضور اساتید برجسته حوزه در مدارس علمیه صادقیه و الزهرا(س) تبریز برگزار شد که خوشبختانه با استقبال خوب طلاب مواجه شد.

 

حجت الاسلام مسعودنیا در ادامه با اشاره به سیاست توسعه مدارس علمیه خواهران در تمامی شهرهای استان اظهار داشت: درخواست صدور مجوز راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران شهرستان بستان‎‌آباد پس از بررسی‌های به‌عمل آمده به مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور ارسال شده که در ماه‌های آینده نیز شهرهای سراب و هریس نیز اقدام به تهیه مقدمات لازم برای این امر خواهند کرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در پایان با بیان این‌که زمین مورد نظر برای احداث حوزه علمیه بزرگ خواهران تبریز در منطقه ارم با مشکل معارض رو به رو شده است، گفت: ماه‌هاست که با این مسأله مواجه هستیم و امیدواریم که مساعدت و همکاری مسؤولان به زودی این مشکل برطرف و عملیات احداث این مرکز علوم دینی آغاز شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات