۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۴۹۰۳۱

دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی از فردا آغاز به کار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با حضور قریب به هزار نفر از رهبران، اندیشمندان، نخبگان، مدیران و کارشناسان صاحب‌نام در حوزه ارتباطات و روابط عمومی کشورهای اسلامی با شعار «روابط عمومی اسلامی، مسئولیت پذیری، کارآمدی و اخلاق مداری» در تهران آغاز به کار می‌کند
كنگره جهاني روابط عمومي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری نهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی از روز شنبه هیجدهم آذرماه با حضور قریب به هزار نفر از رهبران، اندیشمندان، نخبگان، مدیران و کارشناسان صاحب‌نام در حوزه ارتباطات و روابط عمومی کشورهای اسلامی با شعار «روابط عمومی اسلامی، مسئولیت پذیری، کارآمدی و اخلاق مداری» در تالار وحدت تهران آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، ارائه برنامه‌های موفق در روابط عمومی به سایر کشورهای مسلمان، آگاهی و اطلاع در مورد موضوعات و مسایل مطرح در جهان اسلام، تبیین نقش فرهنگی و ارتباطی انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی معاصر و آموزش و تعلیم بیشتر متخصصان مسلمان روابط عمومی از جمله موارد مهمی است که در این کنگره مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

همچنین روابط عمومی اسلامی و نقش کارگزاران روابط عمومی، روابط عمومی اسلامی و توانمندسازی جامعه، روابط عمومی اسلامی و توسعه پایدار، روابط عمومی اسلامی و روابط بین‌المللی، روابط عمومی اسلامی و جهانی شدن، روابط عمومی اسلامی و تعاملات گفت و گویی برخی از عناوین و موضوعات مورد بررسی این کنگره را تشکیل می‌دهد.

گفتنی است بیش از 150 عنوان مقاله از سراسر جهان به دبیرخانه کنگره ارسال شد که 45 عنوان آن مورد تایید کمیته داوران قرار گرفته است و در قالب کتاب خلاصه مقالات و به دو زبان فارسی و انگلیسی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است در این کنگره علاوه بر انتشار پیش نویس منشور اخلاقی روابط عمومی اسلامی(منشور اخلاقی تهران) و رونمایی از آرم کنگره، جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی نیز به برگزیدگان اهدا می گردد.

گفتنی است طبق برنامه اعلامی در آیین افتتاحیه این کنگره پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت قرآن کریم، پیام رییس جمهور اسلامی ایران قرائت می‌شود و سپس مهدی باقریان دبیر کل کنگره به ارایه گزارش می‌پردازد.

پس از سخنرانی مقامات کشوری و لشگری حاضر در کنگره و اهدای جوایز ویژه و با اتمام مراسم افتتاحیه، دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی شنبه هجدهم آذرماه رسما آغاز به کار می‌کند.

جان لئپولد شویبروک رییس سازمان بین المللی مشاوره ارتباطات(ICCO) با مقاله «نوآوری در روابط عمومی، دیدگاه‌ها و گرایش‌های بین المللی»، دکتر عبدالله عسکری استادیار ارشد دانشکده روزنامه نگاری سلیمان دمیرل دانشگاه آلماتی با موضوع «رسانه‌های اجتماعی و تاثیرات آن در جامعه اسلامی قزاقستان‌»، دکتر غلامحسن تقی نتاج استادیار دانشگاه امام حسین(ع) با مقاله‌ای با عنوان «نقش روابط عمومی در ترویج بانک‌داری اسلامی» و دکتر جمیله احمد رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه سینز مالزی درمورد «نقش روابط عمومی ترویج محصولات اسلامی در دنیا همراه با مورد مطالعاتی مالزی» سخنرانان بخش آغازین دومین کنگره هستند.

تیری میسان تحلیل‌گر مشهور فرانسوی و نویسنده کتاب دروغ بزرگ سخنران بخش دوم اولین روز برگزاری کنگره است که با مقاله‌ای با عنوان «تبلیغ جنگ و کانال‌های ماهواره‌ای» برای شرکت در کنگره به کشور ایران آمده است.

سعید مستشار مدیرکل روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، مطالعه موردی تجربه روابط عمومی در سازمان بورس و اوراق بهادار را انجام می‌دهد و در ادامه طوبی حاسد میر عضو هیات علمی دانشکده  ارتباطات دانشگاه غازی ترکیه به موضوع «دولت الکترونیک، رسانه جدید و روابط عمومی با تاکید بر پروژه ملی انفورماتیک قوه قضائیه در ترکیه» می‌پردازد.

احمد یحیایی ایله‌ای مدرس ارتباطات «ارزش های بنیادی روابط عمومی در کلام امام علی(ع)»

و آیت الله دکتر محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی «نقش ارتباطات بین الملل اسلامی در شکل گیری و صیانت هویت امت اسلامی» را تبیین و تشریح می سازند.

منور سلطان مازوم‌دار نائب رئیس انجمن روابط عمومی هند «روابط عمومی اسلامی و جهانی سازی» و دکتر علی اکبر جلالی استاد ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران و پدر علم فناوری اطلاعات ایران با مقاله‌ای با عنوان «روابط عمومی اسلامی و ارتباطات زمان بحران در جهان متغیر رسانه‌ها» پایان بخش نخستین روز دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی خواهد بود.

همچنین نوزدهم آذرماه برنامه دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با سخنرانی دکتر غلامعلی افروز، استاد ممتاز دانشگاه تهران با عنوان «مبانی روان‌شناختی رابطه‌ها در بستر فرهنگ و ارزش‌های دینی» آغاز می‌شود.

دکتر عماد العلوی حمرونی کارشناس ارشد مسائل روز مسلمانان اروپا و شمال آفریقا مقاله «جهان اسلام از دیدگاه روابط عمومی و رسانه‌ها در جامعه غربی» و پروفسور محمد حمدان عدنان استاد دانشگاه سباح مالزی به تبیین «شخصیت‌ها و الگوهای نمونه برای کارگزاران مسلمان روابط عمومی در قرن 21» می‌پردازد.

دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور عالی بین‌الملل مقام معظم رهبری با مقاله «بیداری اسلامی و نقش رسانه‌ها» و ملیسا کارتر کارگردان تازه مسلمان هالیوود به همراه بهرام حیدری کارگردان سابق هالیوود در مورد روابط عمومی و سینمای هالیوود سخنرانی می‌کنند.

شفیق بصری مدرس دانشگاه پارامادینا و کالج لندن روابط عمومی جاکارتا با موضوع «توانمندسازی آمورش عمومی و مطالعه موردی اندونزی» و بعد از او دکتر انایگول تورژان، دانشیار دانشکده رادیو و تلویزیون و روابط عمومی دانشگاه اوراسیا با مقاله «خلق یک تصویر خوب از باور های اسلامی» به ارایه سخنرانی می‌پردازند.

دکتر علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران پایان بخش این قسمت از کنگره است که موضوع «روابط عمومی در سازمان‌های جوامع اسلامی» را ارایه می‌دهد.

گفتی است در پایان هر سخنرانی نشست پرسش و پاسخ نیز برگزار می‌شود.

در بعدازظهر دومین روز کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی مراسم اختتامیه با معرفی چهره برگزیده برای دریافت چهارمین جایزه ویژه دکتر نطقی، بنیان‌گذار روابط عمومی ایران، قرائت بیانیه پایانی و اهدای جوایز و سخنرانی مقامات مدعو به انجام می‌رسد.

گفتنی است نهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران همزمان با دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی برگزار می‌شود./959/د102/ص

 

ارسال نظرات